۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۸۶۰۳۳
نماینده ولی فقیه در گیلان:

ملت مسلمان نمی تواند جسارت به قرآن کریم و رسول اسلام را تحمل کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با محکوم کردن تصمیم کشیش آمریکایی در سوزاندن قرآن گفت: ملت مسلمان نمی تواند جسارت به قرآن کریم و رسول اسلام را تحمل کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه های نماز عید فطر در رشت، با وقیحانه خواندن پدید آمدن روحیه اسلام ستیزی در غرب، تصمیم تری جونز، کشیش افراطی آمریکا را برای سوزاندن قرآن کریم محکوم کرد و گفت: اسلام ستیزی در غرب یک اصل شده است و این برای جامعه بشری نگران کننده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با صوری توصیف کردن محکومیت های لفظی اقدام به سوزاندن قرآن از سوی مقامات آمریکایی، اظهار داشت: ملت های مسلمان نمی توانند چنین جسارتی را تحمل کنند.

خطیب نماز عید فطر رشت تاکید کرد: تری جونز می خواهد با این مانور تبلیغاتی خود را مشهور کند.

وی با اشاره به اهدای جایزه به کاریکاتوریست دانمارکی توهین کننده به پیامبر اکرم(ص) گفت: اسلام مخالف زیاده خواهی، ظلم، تجاوز و تعدی، عقاید خرافی و افکار نادرست است و این مسئله برای غرب قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود به گزارش غیر واقعی آمانو، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحریم ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی اشاره کرد و گفت: ایران با در پیش گرفتن ریاضت عاقلانه، تحریم ها را دور خواهد زد.

امام جمعه رشت همچنین تصریح کرد: در گذشته تحریم ها در سرنوشت ایران تاثیر سوء نداشته، بلکه بر اعتلا و سرعت پیشرفت کشور افزوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست نمازعید فطر، رسیدن به فلاح و رستگلاری را آرزوی انسان های متعهد و آزاده دانست و گفت: در مکتب قرآن آنچه مایه سعادت و رستگاری انسان است، تهذیب نفس است.

خطیب نماز عید فطر رشت یادآور شد: ماه رمضان با تمرین دادن تهذیب نفس به انسان، باعث می شود، بنده مالک گوش و زبان و چشم و فکر خود شود.

وی کمک به فقیران و نیازمندان را از دیگر آرزوهای مهم انسان های آزاده در دنیا اعلام و اظهار کرد: ماه رمضان می تواند مقدمه ای برای جاری شدن برکات مادی در جامعه باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر کمک به نیازمندان جامعه و سیل زدگاه پاکستانی گفت: عید فطر روز تبلور دستگیری از نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان اظهار داشت: فلسفه عید فطر انفاق مال از جنس قوت قالب برای پر شدن خلاهای مادی نیازمندان جامعه است./950/پ202/ص
ارسال نظرات