۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۶۰۵۰
امام جمعه خوی:

عید فطر روز سرکوب نفاق‏ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری در خطبه های عید سعید فطر گفت: مسلمانان برای اقامه نماز عید فطر اجتماع عظیم و پرشوری تشکیل می دهند و در صفوف منظم و متحد هرگونه اختلاف و نفاق را کنار گذاشته و در محضر خداوند حاضر می شوند.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امروز در خطبه های عید فطر با تبریک این عید سعید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمانان اذعان داشت: بر اساس مفاد برخی از روایات از روز فطر به‌عنوان عید و روز پاداش روزه داران تعبیر شده است و در مواردی این روز را پاداش و اجر روزه داران عنوان کرده اند.

وی در ادامه عید فطر را دارای ابعاد متعددی عنوان و اظهار کرد : اعیاد اسلامی دارای ابعاد متعددی هستند که عید فطر نیز از آن متسثنی نیست.

حجت الاسلام شکوری بُعد سیاسی عید فطر را از مهمترین ابعاد عید فطر عنوان و اظهار کرد : این که مسلمانان برای اقامه نماز عید اجتماع عظیم و پرشوری را تشکیل می دهند و در صفوف منظم و متحد در محضر خداوند قرار می گیرند « لِیَکُونَ لِلْمُسْلِمینَ مُجْتَمَعاً » قطعاً دشمنان اسلام و مسلمین از وحدت بوجود آمده حساب می برند.

وی افزود : این که مسلمانان در عید فطر برای اطاعت از دستور الهی جهت اقامه نماز در مصلا ها حاضر می شوند تا به ‌صورت جمعی اظهار عبودیت کنند«یُبْرِزُونَ لِلّهِ فَیُمَجِّدُونَهُ » را می توان به‌عنوان بُعد عبادی عیدفطر عنوان کرد.

امام جمعه خوی در پایان تعاون و همکاری با سایر برادران و خواهران دینی را سومین بُعد این عید برشمرد و بیان داشت: مسلمانان از طریق پرداخت زکات فطره از نیازمندان جامعه دستگیری می کنند که در برخی از روایات از روز فطر به عنوان «یَوْمَ زَکاةٍ» تعبیر شده است./938/پ202/س
ارسال نظرات