۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۸۶۰۶۱
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:

یاری رهبری یاری دین خداست

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، یاری نایب امام زمان(عج) را یاری دین خدا دانست و اظهار داشت: در هر زمان باید حسین زمان را شناخت و یاری اش کرد در این صورت نیز فیض الهی دائما بر انسان نازل می شود.
حجت الاسلام محمد محمديان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم وداع معتکفان حرم مطهر رضوی بر لزوم حفظ دستاوردهای اعتکاف تأکید کرد و گفت: شما در این چند روز طعم خوش بندگی خدا را چشیده اید و نباید آن را به راحتی از دست بدهید.

وی افزود: سعی کنید زندگی تان همیشه با شیرینی و نشاط بندگی همراه باشد و این حالات روحانی اعتکاف در وجودتان تثبیت شود تا همیشه شوق پرواز به سوی خدا داشته باشید.

حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: یکی از رموز ثابت قدم شدن در توفیقات الهی که در قرآن کریم آمده است، شکر نعمت است و گلایه از خدا نشانه ناشکری، به هر میزان که روح شکر و قدردانی از خداوند در انسان تقویت شود، توفیقاتش نیز تثبیت خواهد شد.

وی با اشاره به مقایسه های نادرست وضعیت مادی افراد با یکدیگر ادامه داد: حداقل شکر ان است که بدانیم آن چه داریم از آن خداست و اگر چیزی هم دیگران دارند و ما نداریم اگر به رحیمیت، و کرامت و بخشندگی خدا یقین داریم باید بپذیریم که ندانش هم عین دادنش محبت و از سر لطف است.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: البته این بدان معنا نیست که انسان هیچ تلاش یا دعایی نکند بلکه منظور این است که پس از طی راه های ممکن و انجام وظیفه اگر به مقصود نرسیدیم ناامید نشویم.

وی گفت: درک اینکه ما از شکر خدا عاجز هستیم، حداکثر شکر است.

حجت الاسلام محمدیان، مجاهده در راه خدا را از دیگر اسباب تثبیت حالات روحانی دانست و تصریح کرد: باید فضای زندگی مان جهادی باشد تا هر لحظه رحمت خدا بر ما نازل شود، زندگی مسلمان انگاه رو به رشد است که روح جهاد در راه خدا در آن موج زند، کسانی که در یک مدار بسته به دور خود می چرخند چشم خود را به روی بسیاری از حقایق بسته اند تا بی تفاوت به آن به زندگی آسوده خود ادامه دهند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه جهاد به معنای وقف خود برای دین خدا و اعتلای آن است ابراز داشت: در همه مشاغل و زمان ها و جایگاه های مختلف می توان زندگی را در مسیر تبلیغ و تقویت دین هدایت کرد چنین فردی افق دیدش گسترده تر می شود از روزمرگی نجات می یابد و خدا هم تمام دنیا را در خدمت او قرار می دهد.

وی با اشاره به عبارت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا تأکید کرد: در حکومت دینی امروز، یاری نایب امام زمان(عج) که حسین زمان است، یاری دین خدا محسوب می شود در هر زمان باید حسین زمان را شناخت و یاری اش کرد در این صورت نیز فیض الهی دائما بر انسان نازل می شود.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه هیچ کاری مهمتر از خودسازی نیست خاطرنشان کرد: بکوشید با مراقبت و توسل به ائمه اطهار(ع) برکات ماه رمضان را در طول سال حفظ کنید، خود را باور کنید و هرجا هستید خیمه ای برای تبلیغ و ترویج معارف دین برپاکنید بدانید هرگامی در این مسیر بردارید خدا یاری تان خواهد کرد.

گفتنی است اعتکاف بیش از دو هزار تن از طلاب و دانشجویان مشهد در جوار حرم مطهر رضوی به پایان رسید./930/پ202/ص
ارسال نظرات