۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۸۶۰۷۱
به همت مبلغان جوان خراسان؛

نگارش نخستین دانشنامه خانواده دینی در مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه مبلغان جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور، نگارش دانشنامه خانواده دینی در بیست جلد از سوی این گروه انجام می شود.
نگارش نخستین دانشنامه خانواده دینی در مشهد آغاز شد
حجت الاسلام سعدی، مدیرگروه مبلغان جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: از راهکارهای اساسی ایجاد معنویت در دانشگاه ها ایجاد محیط معنوی است که می تواند ساختارهای سخت و نرم متفاوتی داشته باشد.

معماری اسلامی و اساتید خبره مهمترین عوامل ارتقاء معنوی دانشگاه

وی اظهار داشت: ایجاد معماری اسلامی و فضاهای تفریحات اسلامی و استفاده از اساتید معارف خبره از مواردی است که به تقویت معنویت در دانشگاه کمک می کند.

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه از مهمترین مسائل، حضور طلاب عالم و با سلیقه در دانشگاه هاست تصریح کرد: جو معنوی ایجاد و یا تقویت نمی شود مگر اینکه حضور عالمان و دین شناسان عالم در دانشگاه به صورت جدی پیگیری شود.

اجرای طرح جهش فرهنگی دینی در دانشگاه ها

مدیرگروه مبلغان جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با اشاره به اینکه متاسفانه نیاز دینی جوان در دانشگاه برآورده نمی شود ادامه داد: باید بتوانیم برای کسانی که دنبال پاسخ شبهاتشان هستند مرجع باشیم و خلأ معنوی دانشگاه ها را پر کنیم، به همین منظور، این گروه از سال 1387 در تلاش است در طرحی با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اقدام به جهش فرهنگی دینی در دانشگاه ها نموده است.

وی، برگزاری حلقه های معرفت در خوابگاه های دانشجویی، تبلیغات چهره به چهره و مشاوره و حضور مبلغان خواهر و برادر در اردوهای دانشجویی را از برنامه های این طرح برشمرد و ابراز داشت: این طرح در سال جاری به سفارش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در سایر دانشگاه ها نیز برگزار می شود و به تدریج دانشگاه های شهرستان ها و شرق کشور را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه مبلغان این مرکز اغلب دارای مدرک دانشگاهی بوده و از نخبگان هستند ادامه داد: در همین راستا، تعدادی از سوالات بنیادین جوانان گردآوری و به صورت کارشناسی پاسخ داده شده است.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به کارگروه های عرفان های نوظهور و فرقه های انحرافی مبلغان تصریح کرد: مبلغان اعزامی به دانشگاه ها، پیش از اعزام در کلاس های آموزشی ویژه حضور می یابند. یکی از طرح های ارتباطی طلاب با دانشجویان، طرح رفاقت است که در آن هر مبلغ، حداقل با ده نفر از دانشجویان دوست می شود و پس از مدتی خود این ده نفر مبلغ و نماینده آن روحانی در میان سایر دانشجویان خواهند شد.

وی با اشاره به استقبال بالای دانشجویان از این طرح، همکاری مسوولان دانشگاه برای در اختیار گذاشتن خوابگاه ها و تأمین بودجه را خواستار شد و افزود: جنگ نرم از صدر اسلام تاکنون بوده و در طول تاریخ هزاران نوع تهاجم مانند آن علیه شیعه وجود داشته است و تنها به زمان ما منحصر نمی شود اما در همه این ها پیشتاز مبارزه و خط مقدم جنگ، علما و روحانیان بوده اند و موفق ترین و دلسوزترین افراد برای مبارزه با اضمحلال فرهنگی شیعی، روحانیان هستند.

برگزاری دوره های اموزشی ویژه معتادان و خانواده های انان

وی با تأکید براینکه تحقق وحدت حقیقی میان حوزه و دانشگاه و تربیت مبلغ متخصص ویژه دانشگاه ها از اهداف اصلی ما به شمار می رود ادامه داد: آنالیز و تحلیل دوازده گام کتاب سنت ها و شهامت عوض شدن، برگزاری دوره های آموزشی ان ای ویژه معتادان، نقد و بررسی منابع آموزشی ان ای، دوره های آموزشی مبتنی بر آموزه های دینی برای خانواده های ان ای، برگزاری اردوهای معرفتی دانشجویی با هدف پیوند طلاب و دانشجویان از دیگر فعاتلیت های این گروه به شمار می رود.

برپایی نمایشگاه آنالیز علوم انسانی

مدیرگروه مبلغان جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ادامه گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مدیریت علوم انسانی و تحول آن، پروژه ای را در چند مرحله به اتفاق چند تن از طلاب دانشگاهی اغاز کرده ایم که طبقه بندی و انالیز مسائل علوم انسانی برای رسیدن به هشت هدف( با هزار صفحه مطلب) و ایجاد کارگروه های تخصصی علوم اجتماعی جهت نقد و بررسی و تحلیل علوم انسانی از مراحلی است که تاکنون انجام شده است.
حجت الاسلام سعدی از برگزاری نمایشگاه انالیز علوم انسانی در اینده نزدیک خبر داد و افزود: در این نمایشگاه، مطالب جمع اوری شده در تحقیقات علوم انسانی به صورت نمودار در مجتمع هاشمی نژاد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه درسنامه پاسخگویی به شبهات دینی در این گروه در حال نگارش است اظهار داشت: بر اساس این منابع، دوره های آموزشی در دانشگاه ها برگزار می شود.

مستند علمی آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق

وی یادآور شد: مستند علمی آسیب های اجتماعی با موضوع طلاق نیز در صورت تأمین اعتبار دوماهه تولید خواهد شد که به بررسی علل و عوامل شکل گیری و توسعه طلاق در جامعه و راهکارهای پیشگیری از گسترش آن در سطح استان و مشخص کردن سهم سازمان های برای مقابله با آن می پردازد.

نگارش نخستین دانشنامه خانواده دینی

حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه همایش آسیب های اجتماعی نیز در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور، نگارش دانشنامه خانواده دینی در بیست جلد آغاز شده و تاکنون یک جلد ان به پایان رسیده است؛ خانواده در قران، بنیان ها و اصول اساسی خانواده دینی، مهارت های زندگی بر اساس اموزه های دینی، سیره خانوادگی اهل بیت، علما و شهدا، آشنایی با بنیان های روانی زن و مرد، آسیب های خانواده در ایران، خانواده در ادبیات فارسی از مهمترین سرفصل های ان به شمار می رود./930/ت301/ص
ارسال نظرات