۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۸۶۰۷۵
آیت الله خاتمی:

مسلمانان جهان خواستار دستگیری و اشد مجازات کشیش منحرف مسیحی شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، اقدام گستاخانه و بی شرمانه کشیش تندرو مسیحی برای دعوت به آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر را سزاوار اشد مجازات دانست و تاکید کرد: مسلمانان جهان نباید به سادگی از کنار این حادثه دردناک عبور کنند.
سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن اقدام گستاخانه و بی شرمانه یک کشیش مسیحی برای دعوت به آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر، گفت: به نظر می رسد نفس این اقدام کشیش سیاه دل، نشان دهنده دهن کجی به اسلام و مسلمین است.

وی تصریح کرد: این کشیش مسیحی تندرو در کلیسایی کوچک که تنها حدود صد نفر زیر مجموعه دارد، اعلام کرده است که عده ای در سالروز حادثه یازده سپتامبر جمع شوند و قرآن کریم را به آتش بکشند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: گرچه نه آن کشیش ارزشی دارد و نه آن کلیسا، اما به نظر می رسد مسلمانان جهان نباید در این مقطع از زمان قانع باشند به اینکه این کشیش مراسم و برنامه خود را لغو کند.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: جهان اسلام و مسلمانان باید خواستار دستگیری و مجازات این فرد منحرف شوند و به زبان حقوق بشر باید اعلام و گفته شود که نفس اعلام این گستاخی و جسارت بزرگ، قلوب یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان را در سراسر جهان جریحه دار کرده است، بنابراین این کشیش مجرم است و باید به سزای اعمال ننگین خود نیز برسد.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه مسلمانان جهان نباید به سادگی از کنار این حادثه دردناک عبور کنند ابراز داشت: بایستی در مقابله با این جسارت موهن و گستاخی بی شرمانه، بالاترین فریادها از سوی امت اسلام زده شود.

وی تصریح کرد: بحمدلله این فریاد از سوی مراجع تقلید و فرهیختگان جهان برخاسته است و مسلمانان نیز در کشورهای مختلف دست به تظاهرات و تجمعاتی زده اند و به نظر می رسد فشارهای بین المللی کاری کند که این حادثه اتفاق نیفتد، ولی برفرض هم که اتفاق نیفتاد، به هیچ وجه نباید از جنایت این کشیش گذشت کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات