۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۶۰۸۲

مرمت مسجد صفوی تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تبریز از اجرای عملیات مرمت اضطراری مسجد میدان مقصودیه این شهر خبر داد.
مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسین اسماعیلی‌نگری اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات مرمت اضطراری داخل بنای مسجد میدان مقصودیه واقع در محله مقصودیه تبریز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: آجرهای داخل مسجد، کف‌سازی حیاط، سبک‌سازی سقف و پشت بام، مرمت شبستان جنوبی مسجد شامل استحکام‌بخشی جداره داخلی، عایق‌کاری پشت بام شبستان جنوبی، کف‌سازی حیاط و رواق پیرامون آن، از مهم‌ترین اقداماتی است که تاکنون در این بنای تاریخی اجرا شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تبریز ادامه داد: بنای اصلی مسجد میدان مقصودیه شامل سه قسمت است که با طاق‌های آجری از نوع قوس ده قسمت و پوشش گنبد از نوع طاق گلودرهم، ستون‌ها و سرستون‌های تراشیده شده سنگی در دوره صفویان بنا شده ‌است.

وی اظهار داشت: این مسجد در طول زمان در اثر حوادث ناگواری چون زلزله و رانش زمین دچار ناپایداری و تخریب شد که از سال‌ هفتاد و شش ططی سه دوره توسط میراث فرهنگی تبریز در سه مرحله مرمت و بازسازی شد./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات