۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۸۶۰۸۸
رییس دانشگاه امام حسین تبریز:

طرح ضدتروریستی آمریکا جنون آمیز است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه امام حسین تبریز گفت: طرح ضدتروریستی آمریکا پس از حمله به برج های دوقلوی تجارت جهانی جنون آمیز و شیطانی است.
آمريکا
علی قادری، رییس دانشگاه امام حسین(ع) تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سالروز انفجار برج های دوقلوی آمریکا اظهار داشت: گزارشاتی که از ماموران مخفی FBI و نیز چگونگی عملکرد دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در رسانه ها و جراید بین المللی منتشر شده است، حاکی از دخالت مستقیم شبکه های صهیونیستی و نیز دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در این حوادث دارد به گونه ای که دستور عدم حضور کارکنان و تجار صهیونیستی در محل برج های تجارت جهانی در روز انفجار صادر شده بود.

وی با بیان این که اهداف استکبار جهانی در این حادثه فقط در یک برهه زمانی کوتاه مدت قابل تأمین است، گفت: هر چند که آمریکا و اسرائیل تتلاش کردند با این کار خود و با جنگ تبلیغاتی در کوتاه مدت علیه دین اسلام را از یک دین آرمانی، مقدس و صلح طلب به صورت یک مکتب خشن و حامی ترور و وحشت در جهان نشان دهند؛ اما روند تحولات جهان به شدت علیه آنان خواهد بود و در واقع استکبار بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ حیات خود را مرتکب شده اند.

قادری ادامه داد: با گذشت سال ها از این حادثه، هنوز دلایل وقوع آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سؤال‌های زیادی در خصوص علت وقوع این حادثه و عوامل اصلی بروز آن بی‌جواب مانده است.

وی خاطرنشان کرد: دلایل زیادی وجود دارد که دست صهیونیست‌ها و خود آمریکایی‌ها در کار بوده، اما آن چیزی که اتفاق افتاد این بود که آمریکا از این حادثه بزرگ‌ترین سوء استفاده را کرد و به بهانه مبارزه با القاعده و دستیابی به بن لادن، دست به اشغال افغانستان و بعد از آن عراق زد.

رییس دانشگاه امام حسین تبریز گفت: آمریکا به این سوء استفاده‌های خود بسنده نکرده و با شعار ضدتروریست، طرح خاورمیانه بزرگ و جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان را دنبال کرد که همه این طرح های جنون آمیز و شیطنت آمیز با شکست روبه رو شد.

وی حادثه 11 سپتامبر را فرصتی برای سوء استفاده های آمریکا دانست و گفت: استیصال آمریکا به اضمحلال آن تبدیل خواهد شد ما امروز شاهد راهپیمایی علیه آمریکا در دنیا و کشته شدن سربازان آمریکا در عراق و افغانستان هستیم.

قادری تصریح کرد: برای همگان آشکار شد آمریکایی‌ها با صحنه سازی این واقعه به بهانه مبارزه با تروریسم و دمکراسی و اشغال عراق و افغانستان، با حضور خود در منطقه به دنبال دفاع از اسرائیل هستند./۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات