رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان:
فعالیتهای دفتر تبلیغات در عرصه فرهنگ عمدتا دارای عمق و محتوا است
خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، اظهار داشت: فعالیت های ظاهری و روی صحنه دفتر تبلیغات به گونه ای است که سعی می شود حیطه های نامکشوف را دریافت و کشف کند و فعالیت های این مجموعه عمدتا دارای محتوای فرهنگی است.
حجت الاسلام محمد مهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با نظربرخی افراد که بیان می کنند فعالیت های حوزه علمیه، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات با یکدیگر موازی اند مخافلت کرد، و ابراز داشت: موازی کاری در سه نهاد حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات وجود ندارد بلکه هم گرایی و هم پوشانی برای ایجاد ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار برقرار شده است و این نهادها یکدیگر را تکمیل می کنند و به هیچ وجه بین این سه نهاد تداخلی وجود ندارد.
وی در ادامه بیان داشت: نهاد هایی همانند سازمان تبلیغات و اداره ارشاد اسلامی متصدی سخت افزار عرصه فرهنگ هستند و مرکزی همانند دفتر تبلیغات بر روی تربیت منابع انسانی مورد نیاز، پیرامون مسأله منبع شناسی، مأخذ شناسی و فرآیند شناسی فعالیت می کند و یکی از متصدیان حوزه نرم افزار در عرصه فرهنگ است.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: برای حوزه فرهنگ تعریفی صورت گرفته است، و سخت افزارهایی همانند مسجد، محیط های فرهنگی، کانون ها و مدارس؛ برای این حوزه مشخص شده است. همچنین برای این حوزه نرم افزاری تدوین شده است که منابع انسانی این بخش را در بر می گیرد، وسخت افزار فرهنگی، باید نرم افزار این عرصه را پوشش دهد.
وی در خصوص این نظر که عده ای معتقدند فعالیت های دفتر تبلیغات از عمق و محتوای کمی برخوردار است، بیان داشت: مأموریت دفتر تبلیغات بر این است که از سطح به عمق حرکت کند و در سطح متمرکز نشود. فعالیت عمده مجموعه دفتر تبلیغات، تربیت مدرسان، مبلغان و محققان کارآمد است و نمود فعالیت های این مجموعه در جریان تبلیغ مشاهده می شود.
حجتالاسلام مسعود ادامه داد: حتی فعالیت های ظاهری و روی صحنه دفتر تبلیغات به گونه ای است که سعی می شود حیطه های نامکشوف را دریافت و کشف کند و فعالیت های دفتر عمدتا دارای محتوای فرهنگی است./968/پ202/ص
ارسال نظرات