۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۶۱۱۱
رییس دفتر تبلیغات خراسان:

جایگاه سنتی روحانیت در بین مردم ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: جایگاه سنتی روحانیت در مردم یعنی اینکه روحانیان تنها افرادی هستند که پاسخگوی سؤالات شرعی مردم هستند را ارتقا دهیم.
محمد مهدي مسعودي، رييس دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي
حجت الاسلام محمد مهدی مسعودی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در حاشیه پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: باید معارف قرآنی و دینی را از کسانی که به صورت مستقیم با این معارف ارتباط دارند کسب کنیم.

روحانیت به طور مستقیم با معرفت قرآنی ارتباط دارد

وی با بیان اینکه روحانیت قشری است که به طور مستقیم با معرفت قرآنی در ارتباط است، افزود: باید این تفکر که روحانی تنها کسی است که نماز انسان را صحیح کرده و به نیازهای شرعی انسان ها پاسخ می دهد را ارتقا دهیم.

حجت الاسلام مسعودی با تأکید بر اینکه روحانی مشاوری است که به تبیین حوزه معرفتی و شناختی انسان می پردازد، تصریح کرد: قرآن باید به متن زندگی افراد وارد شود و برای تحقق این موضوع ارتباط چهره به چهره با روحانی امری است که می تواند به این حرکت مدد رساند.

ضرورت حضور مبلغان و پژوهشگران قرآنی در نمایشگاه قرآن

وی تصریح کرد: اگر مبلغان، پژوهشگران و مدرسان قرآنی در نمایشگاه های قرآن حضور داشته داشته باشند و مردم از طرح ها و برنامه های آن ها مطلع شوند گمان می کنم توقع جامعه از روحانیان و جایگاهی که در حوزه های مختلف به ویژه معرفت قرآنی دارند تغییر خواهد کرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تغییر این نگرش نیازمند یک کار مقدماتی است، ابراز داشت: همکاری نهادهای مختلف در این زمنیه از اهمیت بالایی برخوردار است و هر نهاد باید به سهم خود در حوزه فعالیت های قرآنی این نگرش را به وجود آورد از این رو دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز به سهم خود این کار را شروع کرده و سه رشته مدرس قرآنی، مبلغ قرآن و محقق قرآن را پایه ریزی کرده است.

وی بر حضور اساتید و محققان قرآنی در نمایشگاه های قرآن تأکید کرد و گفت: حضور شخصیت های قرآنی و گفت وگوی چهره به چهره مردم با آن ها در تغییر نگرش مردم نسبت به جایگاه روحانیت و و ارتقاء جایگاه روحانیت در جامعه نقش ویژه ای را می تواند ایفا کند.

بسترهای برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن در مشهد فراهم شود

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به ظرفیت های مشهد در برپایی نمایشگاه دائمی قرآن در این شهر، یادآور شد: هم حوزه علمیه خراسان از قدیم فعالیت های قرآنی داشته و هم دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان ریشه ای عمیق در فهم علوم انسانی از متن معارف دینی دارند از این رو باید با همکاری دستگاه های مختلف بسترهای برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن در مشهد که پایتخت معنوی کشور است، فراهم شود./934/پ202/ص
ارسال نظرات