۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۸۶۱۱۷
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

تقویت معنویت و بصیرت در دفاع مقدس حاصل حضور روحانیت بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران به نقش روحانیت درهشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت به عنوان سکان دار دفاع مقدس حضوری همراه با تقویت معنویت و بصیرت بود.
روحانيت و دفاع مقدس
حجت الاسلام سید محمد شفیع سیدی، جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، خواستارتبیین ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه شد.

وی با بیان این که هنوز بسیاری ازابعاد دفاع مقدس همچنان استخراج و بیان نشده است، افزود: ارزش های والای دفاع مقدس امروز بهترین سلاح برای مقابله با توطئه نرم دشمنان نظام اسلامی است.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران بیان ناگفته های دفاع مقدس بصیرت آفرین دانست و خاطرنشان کرد: درک صحیح حقایق جنگ موجب تقویت معنویت و بصیرت خواهد شد.

حجت الاسلام سیدی با اشاره به این که دفاع مقدس از ویژه های منحصر به فردی در دنیا برخورداراست، افزود: معنویت و بصیرت دو شاخصه مهم جبهه های هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

وی با اشاره به این که دفاع مقدس امت بپا خاسته ایران اسلامی یک دفاع بی بدیل بود، تصریح کرد: ژرفا و جایگاه واقعی دفاع مقدس باید به نسل ها منتقل شود تا آنهایی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند، اهداف و فراز و نشیب های دفاع مقدس و حماسه های پر افتخار دفاع عاشقانه را درک کنند.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و پایداری در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دورانی بود که همگان شاهد وحدت و همراهی و همکاری همه ی آحاد ایران اسلامی بودند.

حجت الاسلام شفیع سیدی همچنین به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت به عنوان سکان دار دفاع مقدس حضوری همراه با تقویت معنویت و بصیرت بود.

وی با بیان این که متأسفانه کمتر به نقش روحانیت دردفاع مقدس پرداخته شده است، تصریح کرد: پس از سال های پایان جنگ تحمیلی هنوزهم بسیاری از مردم با نقش روحانیت در جنگ تحمیلی آشنایی ندارند و این نقش آفرینی باید برای مردم تبیین شود.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران ادامه داد: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرشار از ناگفته ها است و آنانی که دوران دفاع مقدس و جبهه ها را درک کردند، باید حقایق دفاع نینوایی را بازگو کنند.

حجت الاسلام شفیع سیذی همچنین به نقش امام راحل در آن دوران سخت اشاره کرد و افزود:  نقش رهبری از مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان و امت بپا خاسته ی ایران اسلامی د ردفاع مقدس بود و اگر رهبری بی نظیر و بی بدیل حضرت امام خمینی (ره) نبود، به طور قطع و یقین پیروزی نصیب ما نمی شد./950/ت302/س
ارسال نظرات