۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۶۱۴۱
معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی:

بعد از انقلاب اسلامی مبارزه کفر و ایمان شکل جدیدی به خود گرفت

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی بیان داشت: استفاده از تمام توان سیاسی، فرهنگی، تبلیغاتی برای متوقف کردن همه گیر شدن اسلام در دستور کار استکبار قرار گرفته است.
اسلام هراسي / anti islam


غلامحسن گرامی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تشدید اسلام هراسی در اروپا گفت: اسلام هراسی از ابتدای اسلام وجود داشته است و در طول تاریخ با شدت و ضعف همراه بوده است.

وی بیان داشت: در طول تاریخ برخی جنگ ها مانند جنگ های صلیبی در این راستا شکل گرفته است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اسلام هراسی در مقوله عام تری به نام حق ترسی قرار دارد و پیوسته، باطل از آنجا که حیات خویش را متوقف بر نبود حق می داند، سعی در کنار زدن حق به اشکال گوناگون دارد.

وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اسلام با یک بروز و ظهور جدید جلوه گر شد و منافع کشورهای سلطه گر را در سراسر جهان به خطر انداخت و این باعث شد تا موج اسلام گرایی در جهان راه بیفتد.

وی اسلام را پس از انقلاب دارای قدرت تئوریک مبارزه با استعمار برشمرد و عنوان کرد: قبل از انقلاب، اسلام دارای چهره ای کمرنگ و فاقد رنگ و بوی سیاسی بود.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: استفاده از تمام توان سیاسی، فرهنگی، تبلیغاتی برای متوقف کردن همه گیر شدن اسلام در دستور کار استکبار قرار گرفته است اما این تبلیغات نمی تواند جلوی حق طلبان عالم را بگیرد.

وی مقابله به مثل اسلامی را نفی کرد و بیان داشت: زشت نشان دادن مسیحیت بر اساس آموزه های اسلامی امری نادرست است اما می توانیم اصل نظام حاکم بر غرب به نقد بکشیم.

این محقق علوم اسلامی گفت: امروز نظام لیبرال دموکراسی غرب با مشکلات زیادی درگیر است و نظام اجتماعی غرب دچار فساد شده است که می توانیم با تبلیغ آموزه های ناب اسلامی، او را به چالش عمیق تر فرا خوانیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات