۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۸۶۱۶۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان:

ترویج مبانی علوم اسلامی در دانشگاه ها نیاز اصلی امروز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به نقش علوم اسلامی در دانشگاه ها گفت: اگر بگوییم که تعلیمات اسلامی و دینی پاسخگوی نیاز افراد نبوده حرف گزافی زده ایم؛ زیرا علوم اسلامی آن چنان غنی است که پاسخگوی همه نیازهای افراد است.
دانشگاه
حجت الاسلام حمید پور عیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به اهمیت رشته علوم انسانی اظهار داشت: علوم انسانی که امروزه بر مبنای علوم غرب شکل گرفته است، ریشه در مبانی عقل گرایی و فورمالیته انسان دارد، ‌به گونه ای که امروزه بشر بر مبنای عقل معیشتی خود و نه بر اساس عقل و فطرت سالم حرکت می کند.

وی با بیان این که بسیاری از مبانی غرب از امور میدانی گرفته شده نه امور استراتژیک، افزود: این مبانی ریشه در حقیقت زندگی انسان ندارد به گونه‌ای که بشر در غرب خواسته مبانی زندگی خود را اساس تفکر قرار داده و به محور خواسته ها و تمایلات خود تأکید کند؛ بنابراین نیازهای حقیقی بشر دست مایه تمایلات بشر قرار گرفته است.

حجت الاسلام پورعیسی با اشاره به رسالت انبیای که هدایت انسان‌ها را بر عهده داشتند، ‌اظهار داشت: همه انبیای الهی آمدند تا انسان ها را به سوی خدا سوق دهند این در حالی است که سنگ و چوبی که در گذشته برخی از انسان ها برای پرستش ساخته بودند، امروز در قالب فیلم و نمایشگاه و سینما و ماهواره آمده است که هدفشان دور کردن بشر از خدا است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به نقش علوم اسلامی در دانشگاه ها گفت: اگر بگوییم که تعلیمات اسلامی و دینی پاسخگوی نیاز افراد نبوده حرف گزافی زده ایم؛ زیرا علوم اسلامی آن چنان غنی است که پاسخگوی همه نیازهای افراد است.

وی آسیب شناسی در دانشگاه ها، ‌استفاده از نیروهای متعهد و مؤمن و معتقد به بازسازی دانشگاه، اجرای احکام دین در سطوح مختلف مدیریتی اعم از کلان و خرد، پرداختن به متون دینی، ایجاد کرسی های نظریه پردازی، عدم جذب استادان غیر متعهد، نظارت خانواده و رفتارهای دانشجویان، پرداختن به حقایق دین و برنامه ریزی در زمینه تفکر و اندیشه را از راه‌های ترویج مبانی علوم اسلامی در دانشگاه ها دانست./950/پ202/س
ارسال نظرات