۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۶۲۳۵

دایرة‌المعارف دفاع مقدس در مازندران تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تدوین‌ دایرة‌المعارف دفاع مقدس برای نخستین بار در استان خبر داد.
دفاع مقدس
علیجان میرشکار، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تدوین‌ دایرة‌المعارف دفاع مقدس برای نخستین بار در استان خبر داد. 

وی افزود: این دایرة‌المعارف با هدف توسعه علمی و فرهنگی ارزش‌های دفاع مقدس تدوین و چاپ می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان این‌که مخاطبان اصلی این دایرة‌المعارف جوانان هستند، تصریح کرد: دفاع مقدس تأثیرگذارترین مقطع تاریخ انقلاب اسلامی است و دامنه تحولاتی که در این دوره در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی رخ داده، به حدی است که توجهی دقیق، علمی و دلسوزانه را در این بخش می‌طلبد.

میرشکار به نقش ویژه مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: رزمندگان لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات والفجر هشت نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: تدوین دایرة‌المعارف جامع که نقش همه ادارات، سازمان‌ها و بسیج عمومی در قالب لشکر 25 کربلا و نقش ویژه نیروهای پشتیبانی را بازخوانی می‌کند، ضروری است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را بهترین فرصت برای تبیین آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: باید حقایق جنگ به شیوه ای مناسب برای نسل جوان جامعه امروز بیان شود./950/پ202/س
ارسال نظرات