۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۸۶۳۵۷
آیت الله نوری همدانی:

جهان اسلام، آمریکا و کشورهای استکباری را تحریم کند / موج بیداری اسلامی، غرب را عصبانی کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، هتاکی بی شرمانه به قرآن کریم را محکوم کرد و خواستار تحریم آمریکا و کشورهای استکباری از سوی جهان اسلام شد و گفت: اگر امت اسلام در این راستا یکدل و یکصدا باشند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با شماری از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان قم، با محکوم کردن جسارت و هتاکی به قرآن کریم، مساله برخورد و تضاد دنیای غرب با اسلام را موضوعی تاریخی دانست و تاکید کرد: از روزی که اسلام بوجود آمد، همواره ظالمان و مستکبران در برابر آن موضع گرفتند و غرب نیز چنین وضعیتی داشته است.

وی با اشاره به آموزه های دینی، شناخت نقشه های دشمنان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی، فریادگری با صلابت و شجاع بود و با بیانیه ها و سخنان خود، نقاب را از چهره غرب و استکبار جهانی کنار زد و ماهیت آنها را برملا کرد.

این مرجع تقلید، بیداری بوجود آمده در سراسر جهان را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، محرومان و مستضعفان جهان از هر دین و آئینی بیدار شده اند و این موضوع استکبار جهانی و غرب را عصبانی کرده است.

وی با محکوم کردن جسارت به مقدسات و قرآن کریم، به پیام اخیر مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تاکید کرد: همانگونه که رهبری فرمودند، این جریان، حلقه ای از یک سلسله زنجیره طولانی است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: دشمنان هر روز با یک ترفند به مقدسات مسلمانان توهین و جسارت می کنند، یک روز سلمان رشدی با آن نوشته ها، یک روز کاریکاتور و فیلم موهن علیه پیامبر(ص) در دانمارک و اتفاق سالروز حادثه یازده سپتامبر نیز حلقه ای دیگر از این برنامه ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام توان در برابر نقشه های دشمنان در جهت اهانت به مقدسات ایستادگی کنیم تصریح کرد: ما باید سعی کنیم امت اسلام را یکپارچه و متحد کنیم و اگر این کار محقق شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار تحریم آمریکا و کشورهای استکباری از سوی جهان اسلام شد و ابراز داشت: کشورهای اسلامی نفت به صهیونیسم نفروشند، معاملات خود را با آنها تحریم کنند و کالاهای آنها را خریداری نکنند و اگر همه امت اسلام در این راستا یکدل و یکصدا باشند بسیار تاثیرگذار خواهد بود و می توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد و ضروری است جامعه اسلامی به این موضوع توجه کند.

این مرجع تقلید گفت: قلوب همه مسلمانان از این اتفاق بی شرمانه جریحه دار شده است و همه باید به مخالفت برخیزند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: کسانی که این گونه فکر می کنند و این هتاکی و جسارت گستاخانه را انجام دادند، کشتن شان واجب است، منتهی این برنامه باید با نظر حاکم شرع صورت بگیرد و انجام شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت تدوام اعتراضات جهانی مسلمانان در برابر این اهانت تاکید کرد و افزود: ما نباید به این زودی ها ساکت و خاموش شویم، باید ضرب شصتی محکم به آنها نشان دهیم و همه باید با حداکثر توان در مخالفت با این اقدام موهن گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی تاکید کرد : بعد از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دنیا بیدار شد و اسلام به تکیه گاه اصلی جهانیان بدل گردید، از این رو استکبار جهانی با حربه ها و توطئه های مختلف سعی کردند در برابر این موج بیداری سنگ اندازی کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات