۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۸۶۳۵۸
حجت‌الاسلام عبدخدایی:

کشیش افراطی باید در مجامع بین المللی محاکمه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام عبدخدایی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه مشهد،‌هدف از ادعای قرآن سوزی را ایجاد تفرقه میان مسلمانان و مسیحیان دانست و گفت: امتی که قرآنی باشد تن به استعمار اجنبی نخواهد داد اما اگر از تحت لوای اسلام و قرآن خارج شد، برده هر مستکبری می‌شود.
نواب حجت الاسلام عبدخدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدخدایی، استاد حوزه و دانشگاه،‌امروز در تجمع طلاب، علما و اساتید حوزه علمیه خراسان و طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیة در اعتراض به اهانت به قرآن کریم در مدرسه علمیه عالی نواب، تصمیم به قرآن سوزی را نقشه طولانی مدت استکبار جهانی برای به انزوا کشاندن اسلام و مسلمین دانست و گفت: استکبار جهانی به دنبال منافع خویش است و هر کجا منافعش ایجاب کند برای تقویت پایه های استعماری خود از هیچ جنایتی واهمه ندارد.

وی افزود: در این مسیر در هر زمانی از هر سوژه ای استفاده می کنند؛ در گذشته مشابه این اقدام به صور مختلف سیاسی در جنگ اول و دوم جهانی بوده است که طی آن جنگی را برای از هم پاشیدن خلافت عثمانی و تجزیه کشورهای اسلامی و به رسمیت شناساندن اسرائیل ایجاد کردند تا پاره تنی از اسلام را جدا و به اسرائیل بدهند که موفق هم شدند زیرا مسلمان ها به ویژه عرب ها هوشیار نبودند و فریب خوردند.

حجت الاسلام عبدخدایی با تأکید بر ضرورت مطالعه سرگذشت فلسطین برای طلاب و روحانیان خاطرنشان کرد: تاریخ فلسطین علاوه براینکه مقطعی از تاریخ جهان اسلام است، نشانگر یک خط استکباری(از نیل تافرات) برای همه دنیای اسلام نیز هست. آن ها که زمانی فکر می کردند می توانند عراق را هم جزو سرزمین های اشغالی دربیاورند اکنون در غزه گرفتار شده اند.

سفیر سابق ایران در واتیکان ابراز داشت: یکی از مهمترین افکار استکبار، راه اندازی جنگی میان اسلام و مسیحیت طبق همان نقشه ای است که هانتینتون ارائه داده است لذا رهبر فرزانه مان در سخنانشان هشدار دادند که دنیای مسیحیت هم به این اقدام کلیسای امریکایی توجه داشته باشد اما در عین حال صرف اینکه کشیش بی سواد مسیحی با تحریک سیاست بازان جهانی چنین حرف غلطی را بزند موجب نمی شود که ما دنیای مسیحیت را آلوده به این جنایت بدانیم.

وی تصریح کرد: قرآن سوزی، حرف یک فرد روحانی نیست بلکه حرف یک انسان بی هویت لائیک است، مبارزه با قرآن و سوزاندن عالی ترین کتاب آسمانی که نام همه پیامبران الهی در آن امده است تنها از سوی کسانی سر می زند که بویی از فرهنگ و تمدن نبرده اند.

حجت الاسلام عبدخدایی با اشاره به اینکه مسلمانان شیفته قرآن هستند یادآور شد: افرادی که مدعی تمدن و مخالفت با خشونت هستند میان مسلمانان و مسیحیان خشونت روانی و فرهنگی ایجاد و بعد به خاطر حفظ امنیت سربازانشان در خاورمیانه خودشان محکوم می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن دربردارنده عمیق ترین فلسفه ها و عرفان ها و فرهنگ ها و عالی ترین حقوق انسان و بشریت است اظهار داشت: قرآن عالی ترین ایدئولوژی الهی در مورد بشر بوده و نه تنها میان مسلمین که در دنیای علم و دانش و فرهیختگان غیرمسلمان جهان هم محبوب است چرا که کتابی علمی است، باید با علم به جنگ علم رفت نه شرارت و رذالت اما کسانی که مدعی قرآن سوزی هستند چون نمی توانند در مقابل علوم قران عرض اندام کنند دست به این شرارت ها می زنند.

وی، تصمیم کلیسای امریکا را موجب انسجام و وحدت بیشتر مسلمین دانست و افزود: قرآن سوزی تنها سوزاندن قرآن نیست بلکه قلب یک و نیم میلیارد مسلمان را که مزین به قرآن است می سوزاند.

سفیر سابق ایران در واتیکان با اشاره به اینکه هنوز سی سال از انقلاب نگذشته شاهد شکوفایی آن در لبنان و ترکیه هستیم یادآور شد: ما به استکبار جهانی اعلام می کنیم هر اقدامی می خواهید انجام دهید ولی خدا خواسته است اسلام عزیز باشد و روزبه روز بر عزتش افزوده شود.

حجت الاسلام عبدخدایی با بیان اینکه دنیای اسلام تا آخرین قطرات خون خود پای قرآن ایستاده است تأکید کرد: جنگ این ها تنها با ایران نیست بلکه با اسلام ستیز دارند زیرا تا وقتی که امت، امت قرآنی باشد تن به استعمار اجنبی نخواهد داد اما اگر از تحت لوای اسلام و قرآن خارج شد، برده هر مستکبری خواهد شد، امروز استکبار جهانی به دنبال تفرقه میان مسلمان و مسیحی است لذا ما از رهبران مسیحیت می خواهیم که آن ها نیز این اقدام ننگین را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه به فرموده قرآن فتنه از قتل بالاتر وشدیدتر است ادامه داد: نباید تنها به محکومیت بسنده کرد چرا که این اهانت، موجب فتنه و بدبینی میان مسلمانان و مسیحیت شده بنابراین کشیش افراطی باید در مجامع بین المللی محاکمه شده و به اشد مجازات برسد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: ما به پیروی از رهبر معظم انقلاب تا آخرین لحظات پای قرآن و مکتب اهل بیت(ع) ایثارگری می کنیم و باید بدانیم که هرچه انسجام ما بیشتر باشد دشمن بیشتر از ماحساب می برد.

وی در پایان با اشاره به طرحی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرده است، بر ضرورت وحدت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی جهان اسلام تأکید کرد./930/پ201/ص

ارسال نظرات