۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۸۶۴۲۴
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

روحانیت سکان‌دار عرصه بصیرت و معنویت در هشت سال دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا همچنین به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت سکان‌داران عرصه بصیرت و معنویت هشت سال دفاع مقدس بودند.
روحانيت و دفاع مقدس
حجت الاسلام سید محمد شفیع سیدی، جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامی‌داشت در پیش بودن هفته دفاع مقدس، با تأکید بر تبیین ویژگی‌های بارز دفاع مقدس‌ گفت: دفاع مقدس امت بپا خاسته ایران اسلامی یک دفاع بی‌بدیل بود.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا همچنین به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت سکان‌داران عرصه بصیرت و معنویت هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی با تأکید براین که باید نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس به صورت دقیق مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد، بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر تنها به بیان حضور روحانیت در دفاع مقدس اکتفا شده و بخش عمده‌ای از ابعاد نقش آفرینی‌های این قشر تأثیر‌گذار جامعه مغفول مانده که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام شفیع سیدی با بیان این که روحانیت افزون بر ایجاد فضای معنوی در جبهه‌های حق علیه باطل در عرصه دفاع نظامی نیز نقش تأثیر‌گذاری در دفاع مقدس ایفا کرد، ادامه داد: این نقش آفرینی‌ها نباید به راحتی فراموش شود.

وی افزود: ژرفا و جایگاه واقعی دفاع مقدس باید به نسل‌ها منتقل شود تا آنانی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند، اهداف و فراز و نشیب های دفاع مقدس و حماسه های پر افتخار دفاع عاشقانه را درک کنند.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و پایداری در بین نسل جوان جامعه اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دورانی بود که همگان شاهد وحدت و همراهی و همکاری همه آحاد ایران اسلامی بودند.

حجت الاسلام شفیع سیدی با تأکید بر حضور فراگیر و گسترده مردم همیشه در صحنه در آیین‌های گرامی‌داشت هفته دفاع عاشقانه‌ گفت: هفته دفاع مقدس هفته بازخوانی حماسه عاشوراییان ایران اسلامی است.

وی افزود: تاریخ ایران اسلامی هرگز ایثار و پاکباختگی سروقامتان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران نینوایی را از یاد نخواهد برد چرا که این ایثار و پاکباختگی و ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس راه آموز آیندگان به سوی سعادت و تعالی خواهد بود.

جانشین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید بر تدوین تاریخ حماسه های رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: در تاریخ نگاری باید در نهایت بی پیرایگی عمل کرد و از تحریف اجتناب ورزید.

وی با اشاره بر این که هنوز بسیاری از ناگفته های جنگ باقی مانده است، اظهار داشت: لایه های پنهان جنگ باید تبیین و به نسل های کنونی و آیندگان انتقال یابد.

حجت الاسلام سیدی با تأکید بر احداث و تجهیز مراکز فرهنگی دفاع مقدس‌ خاطر‌نشان کرد: این مراکز فرهنگی در صورت احداث و تجهیز می‌تواند به میعادگاه عاشقان راه الله و دانشگاه طریق تعالی تبدیل شوند./950/ت302/س
ارسال نظرات