۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۸۶۴۶۴
نیمه دوم امسال؛

290 گفتمان دینی در مدارس مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری 290 گفتمان دینی نیمه دوم امسال در مدارس سراسر استان خبر داد.
مدير كل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، درگفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، از برگزاری 290 گفتمان دینی از نیمه دوم امسال در استان خبر داد.

وی افزود: این گفتمان ها از سوی اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و با هماهنگی آموزش و پرورش استان در سطح مدارس شاخص استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که این گفتمان ها در ده موضوع متنوع برگزار خواهد شد، ادامه داد: همت و کار مضاعف، جنگ نرم و الگوهای راهبردی مقابله با آن، زن و خانواده در اسلام و عفاف و حجاب در اسلام از مهمترین موضوعات این گفتمان ها است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: آسیب شناسی فرهنگ دینی، آسیب های اجتماعی، جوانان، اخلاق کاربردی و اجتماعی، مهارت های زندگی، نحله های فکری و عرفان های انحرافی و فروع دین از دیگر موضوعات این گفتمان ها است.

وی با اشاره به این‌ءکه این گفتمان ها از سوی اساتید توانمند حوزه های علمیه استان برگزار می شود، افزود: هر استادی موظف است تا در هر جلسه ای به یک موضوع خاص بپردازد و از موضوعات دیگر پرهیز کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: این گفتمان ها به دو صورت همایشی و کارگاهی برگزار می شود و تعداد مخاطبان در گفتمان همایشی حداقل صد نفر و در گفتمان کارگاهی 30 نفر است.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: این گفتمان های دینی از 30 شهریور آغاز شده و تا پایان اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز برگزاری دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ سنتی در مازندران خبر داد و بیان داشت: این دوره با هدف تقویت بنیه علمی و ارتقای سطع علمی خواهران مبلغ که از سواد علمی و تبلیغ مناسبی برخوردار نبوده و به صورت تجربی مشغول فعالیت در شهر و روستا هستند، در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی به صورت سلسله مراتب، در شهرهای مختلف استان در حال برگزاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: در این دوره آموزشی 550 نفر از خواهرام بلغ سنتی در شهرهای فریدونکنار، بهشهر، بابل، سوادکوه، چالوس، بابلسر، ساری و قائمشهر دوره مقدماتی این دوره را طی کرده و شهرهای ساری، قائمشهر و چالوس در حال برگزاری دوره تکمیلی این دوره هستند.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب در آیات، زن در خانواده و اسلام، چگونگی مقابله با ناهنجاری های اجتماعی نقش خانواده و نهاد های اجتماعی در تربیت فرزند و پایه های خانواده در اسلام از جمله موضوعاتی است که این مبلغان آن را آموزش می بینند./950/پ202/ص
ارسال نظرات