۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۸۶۴۷۴
استاندار گیلان:

توسعه فرهنگ بسیحی در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت های موجود در بسیج برای رشد و تعالی ارزش های اسلام و انقلاب اظهار داشت : توجه به توسعه فرهنگ بسیجی در جامعه امری ضروری بشمار می آید .
استاندار گيلان به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گیلان، جلسه شورای سیاستگزاری بسیج کارگری استان در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست مهندس قهرمانی استاندار گیلان و با حضور سردار علیزاده جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان ، صادقی مدیرکل تأمین اجتماعی استان ، اصغریان مدیرکل سازمان صنایع و معادن استان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد .

مهندس قهرمانی استاندار گیلان ضمن محکومیت استکبار جهانی و ایادی آن در اهانت به کتاب آسمانی و مقدس قرآن کریم گفت : در دنیای امروزی فتنه و آشوب آنقدر بالا گرفته که بعضی افراد خیر و صلاح آشکار و واضح را بدرستی نمی بینند و با گمراهی تمام به مقدس ترین کتاب جهان اهانت می کنند .
وی افزود : این تصمیم شیطانی دشمنان اسلام نشانه ای گویا از روند رو به انحطاط و اضمحلال آنان است که در مقابل زبان منطق اسلام و تفکر نورانی قرآن کریم به استیصال رسیده اند .

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت های موجود در بسیج برای رشد و تعالی ارزش های اسلام و انقلاب اظهار داشت : توجه به توسعه فرهنگ بسیجی در جامعه امری ضروری بشمار می آید .

مهندس قهرمانی همچنین خاطرنشان ساخت : در دوران دفاع مقداس نقش آفرینی بسیجیان در مقابله با دشمنان و پشتیبانی از نظام و انقلاب امری آشکار بوده و امروز جبهه ی فعالیت آنها در راستای مبارزه با جنگ نرم تغییرکرده است .

وی بسیجی را فردی خالص ، بی ریا و بی ادعا دانست و تصریح کرد : بسیجی همواره تلاش می کند با پذیرش مسئولیت های مختلف و سنگین بدون تکیه بردیگران وظایف دیگران را نیز بردوش بگیرد و در دوران هشت سال دفاع مقدس ، بسیجیان ما با این احساس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و نقش آفرینی کردند .

استاندار گیلان تأکید کرد : امروز مهمترین وظیفه  بسیج در جامعه توسعه و رشد فرهنگ بسیجی و جذب نیروهای توانمند و با انگیزه است .

مهندس قهرمانی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه کارگر در جامعه اظهار داشت : در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کارگر بعنوان پایه و اساس توسعه نگاه می کنند .

وی همچنین کارگر را عنصر اصلی نظام توسعه در کشور دانست و تصریح کرد : در ایران قوانین بسیار مطلوبی برای حمایت از قشر کارگر وجود دارد .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش کارگر بسیجی را فردی تأثیرگذار در جامعه دانست و گفت : کارگران بسیجی سهم بزرگی در آفرینش انقلاب اسلامی ، پایداری نظام و دفع توطئه ها و تهدیدات مختلف علیه کشورمان داشته و دارند .

مهندس قهرمانی افزود : کارگر بسیجی همواره با اعلام آمادگی خود هرگونه تهدید و تحریم را خنثی نموده و بسیج کارگری تاکنون ثابت نموده که در هر عرصه ای که حضور یافته موفقیت های عظیمی بدست آورده است .

وی در ادامه همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارخانجات را با سازمان بسیج کارگری امری مهم دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر در این زمینه شد .

در ادامه این جلسه سردار علیزاده جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت : هدف از تشکیل شورای سیاستگزاری بسیج کارگری ، ساماندهی فعالیت های بسیج کارگری است .

وی افزود: باتوجه به گستردگی کار بسیج در شرایط کنونی و همچنین تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص کارکردهای تخصصی بسیج ، در تلاش هستیم این فعالیت ها با همکاری اقشار مختلف مردمی گسترش یابد .

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به نقش آفرینی های بسیج در دوران دفاع مقدس اظهار داشت : امروز میدان نبرد و مبارزه تغییر کرده و مقابله با جنگ نرم نیازمند ابزار ، تدبیر و اندیشه است .

سردار علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر توسعه فعالیت های کمی و کیفی بسیج کارگری خاطر نشان کرد: کارگران بسیجی در دورانهای مختلف فداکاریهای زیادی از خود به نمایش گذاشتند و ما امروز بدنبال احیای ارزشهای بسیج هستیم .

در ادامه این جلسه جوینده رئیس سازمان بسیج کارگری استان گفت : نهادینه شدن تفکر بسیجی در جوامع کارگری موجب ارتقای بهره وری و کیفیت تولید می شود .

وی افزود : بسیج پاسدار و سرباز صنعت است که می تواند در توسعه کار و کارگری مؤثر باشد . /950/پ202/ص

ارسال نظرات