۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۶۴۸۹
گزارش آخرین روز اجلاسیه خبرگان رهبری؛

آیت الله خاتمی: مجلس خبرگان باید خود را برای مقابله با فتنه های آینده آماده کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سید احمد خاتمی، حراست از ولایت فقیه را از وظایف و رسالت های اصلی مجلس خبرگان رهبری دانست و تاکید کرد: خبرگان ملت باید خود را برای مقابله با فتنه های آینده آماده کند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه روز دوم اجلاس هشتم دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در ساعت 8:50 با تلاوت آیات قرآن شروع به کار کرد.

صالح ترین فرد برای رهبری نظام اسلامی، آیت الله خامنه ای است

نخستین نطق پیش از دستور را آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده استان فارس در خبرگان رهبری ایراد کرد.

وی در ابتدا با ذکر روایــتی از امیرالمومنین (ع) مسئولیت سنگین خواص و نخبگان را در سپاسگذاری از نعمت ولایت فقیه گوشزد کرد. وی در ادامه با لزوم آگاهی دادن مردم نسبت به کلیات اجلاس خبرگان، روند قانونی وظایف مجلس خبرگان را کاملا شفاف اعلام کرد.

نماینده استان فارس در خبرگان رهبری، لزوم اطاعت عملی از ولایت فقیه را یادآور شد و عنوان کرد: صالح ترین شخص که دارای شرایط رهبری می باشد، آیت الله خامنه ای است.

وی همچنین با بیان نگرانی های مراجع عظام تقلید از روند امور اجرایی کشور، مرجع در تعارض بین حکم رهبری را فصل الخطاب و هسته مرکزی وحدت دانست.

قدردانی از سیاست خارجی دولت

حجت الاسلام والمسلمین نعیم آبادی، نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان دومین سخنران پیش از دستور، ابتدا هتک حرمت به قرآن مجید را محکوم و با اشاره به تبلیغات مسموم غرب نسبت به خشونت در قرآن، کتاب آسمانی مسلمین را سرشار از رحمت و محبت بیان کرد.

وی با بیان فقراتی از تورات و انجیل، اظهار داشت: بنابر آنچه در این کتاب آمده است، پیامبران اولوالعزم را افرادی خشن معرفی می کند؛ حال تورات و انجیل کتاب مهر و محبت است و قرآن کتاب خشونت؟

نماینده مردم هرمزگان در خبرگان رهبری با بیان اصل وحدت اسلامی، خواستار مساعدت مالی نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به سیل زدگان مردم پاکستان شد.

وی در ادامه با مثبت خواندن سیاست خارجی دولت، برخی موضع گیری های اخیر در مسائل فرهنگی را مورد نقد قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با ذکر مشکلات مردم استان هرمزگان، خواستار تجدید نظر در طرح هدفمند کردن یارانه ها شد.

روح نبوت پس از رحلت ایشان به ابدان ائمه اطهار (ع) بازگشته است

آیت الله قرشی، نماینده استان آذربایجان غربی ناطق سوم پیش از دستور بود که در ابتدا نسبت به طرح عناوین نطق های پیش از دستور پیشنهادی ارائه کرد.

وی در ادامه با استشهاد به آیات قرآن، معنا و مفهوم روح نبوت را بیان کرد و اظهار داشت: نباید پیامبر را با بشرنابغه مقایسه کرد، زیرا روح پیامبر(ص) از جانب خداوند می باشد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری، با ذکر روایاتی از ائمه اطهار بیان داشت: روح نبوت پس از رحلت ایشان به ابدان ائمه اطهار (ع) بازگشته است.

مجلس خبرگان تا زمانی که رهبری حامی دولت است، از دولت حمایت خواهد کرد

چهارمین سخنران پیش از دستور آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بود که در ابتدا با محکومیت توهین به ساحت مقدس قرآن، عنوان کرد: این امر در تاریخ اسلام سابقه دارد و آنکه به قرآن اهانت کرده است بلافاصله به سزای خویش رسیده است.

وی با مقایسه فتنه اخیر با فتنه دوران خلافت ظاهری امیرالمومنین (ع) ، سران فتنه آن دوران را دارای ویژگی هایی از قبیل ولایت ستیزی، دنیا خواهی و سرشناس بودن ایشان دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه خبرگان باید از ولایت فقیه حراست کند، اظهار داشت خبرگان ملت باید خود را برای مقابله با فتنه های آینده آماده کند. ایشان با تاکید بر اینکه خبرگان مادامی که مقام معظم رهبری حامی این دولت است، از دولت حمایت خواهد کرد بیان داشت: نسبت به برخی امور دولت منتقد هستیم و این انتقادات را به نفع دولت می دانیم.

وی در ادامه از ملی گرایی افراطی، لیبرالیسم فرهنگی ، رها کردن طرح عفاف و حجاب از طرف دولت انتقاد کرد و اظهار داشت: نباید از کسی که علما و مراجع منتقد ایشان هستند، حمایت کرد. /924/د101/ج

ارسال نظرات