۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۸۶۴۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

در جریان اسلام هراسی بصیرت در شناخت دشمن ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام هراسی راهکاری برای جلوگیری از به خطر افتادن منافع استعمارگران است.
اعتراض به هتک حرمت قرآن کريم


حجت الاسلام جواد جعفری، معاونت پژوهش موسسه آینده روشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با محکوم کردن اقدام ننگین قرآن سوزی در کشور امریکا گفت: مبارزه با دین اسلام در قالب های گوناگون از سالها پیش کلید خورده است و فیلم های هالیودی، کتاب ها و تبلیغات رسانه ای این مطلب را به خوبی حکایت می کند.

وی بیان داشت: مبارزه با اسلام به خاطر این است که اسلام توانسته یک بیداری عظیم در ملت های جهان ایجاد کند و دشمنان بشریت که غرب و اسرائیل باشند را در جهان به چالش بکشاند و منافع آنها را به خطر بیندازد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اسلام برای مستکبران قابل تحمل نیست، از این رو آنها همواره در راستای تضعیف و تحریف اسلام اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز صنعت سینمای غرب در حال تلاش برای مخدوش نشان دادن چهره اسلام است، بیان داشت: ساخت فیلم هایی نظیر محاصره آن هم قبل از حادثه یازدهم سپتامبر و به تصویر کشیدن خشونت نسبت به زنان و کودکان برای همراه کردن اذهان عمومی با تعاریف مورد دلخواه سیاستمداران است.

وی یازدهم سپپتامبر را نقطه اوج گرفتن تبلیغات بر ضد اسلام عنوان کرد و بیان داشت: اسلام هراسی امروز به اسلام ستیزی مبدل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: اوج کارهای غیر انسانی در پروسه اسلام هراسی، مساله قرآن سوزی بود که توهین به عقیده یک و نیم میلیارد مسلمان است.

وی اعلان کشیش مسیحی مینی بر آتش زدن قرآن و سپس عقب نشینی او را سیاستی لو رفته بیان کرد و گفت: آنها می خواستند با این سناریو هم کار خود را پیش ببرند و هم در دایره مسؤولیت قرار نگیرند.

معاونت پژوهش موسسه آینده روشن، اسلام هراسی و قرآن سوزی را مبارزه‌ای پیچیده تحلیل کرد و بیان داشت: این یک بازی خطرناک برای اختلاف اندازی بین ادیان است از این رو مقابله ما با این جریان باید با بصیرت صورت گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بر رهنمودهای رهبری در این جریان اشاره کرد و گفت: نباید به بهانه دفاع از قرآن، به اشتباه به مقابله با ادیان برخیزیم بلکه شیعه و سنی همه با اتحاد باید با بصیرت به شناخت دشمن اصلی بپردازیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات