۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۸۶۵۲۳

یادبود علامه عسکری فردا در مسجد اعظم قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم سومین سالگرد ارتحال مروج مکتب اهل بیت (ع)، علامه سید مرتضی عسکری (ره) با حضور علما، فضلا، اساتید و طلاب در قم برگزار می شود.
علامه سيد مرتضي عسگري
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سومین سالگرد ارتحال مروج مکتب اهل بیت (ع)، علامه سیّد مرتضی عسکری (ره) با حضور علما، فضلا، اساتید و طلاب در قم برگزار می شود.

براساس این گزارش، دفتر «موسسه علمی ـ فرهنگی علامه عسکری» در قم با صدور اطلاعیه ای، از اقشار مختلف مردم به ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب علوم دینی دعوت به عمل آورده تا در این مراسم معنوی که پنج شنبه 25 شهریور ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم، در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود، شرکت کنند.

گفتنی است، علامه عسکری در روز دوشنبه هجدهم جمادى‌الثانى 1332 هـ. ق. مطابق با بهار 1293 هـ. ش. در شهر سامرا در جوار ملکوتى بارگاه دو امام همام حضرت هادى و حضرت عسکرى(ع) چشم به دنیا گوشود و پس از گذراندن سطوحى از علوم حوزوى در سال 1350 ه. ق. وارد حوزه علمیه قم شد و سپس دروس سطح و خارج فقه و اصول را در سامرا و نجف، نزد علمای تراز اول آن روزگار گذراند. این عالم به نام پس از عمری جهاد علمی و تلاش بی‌وقفه در راه اعتلای مکتب اهل‌بیت‌(ع)، در شهریورماه 1386، در سن 96 سالگی، به لقاءالله پیوست./917/د102/ص
ارسال نظرات