۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۶۵۳۰
با صدور بیانیه ای جداگانه؛

ائمه جمعه و مدیران مدارس اهل سنت گلستان هتک حرمت به ساحت قرآن را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه و برخی مدیران مدارس علمیه اهل سنت گلستان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ اقدام موهن و کفرآلود عده ای آمریکایی در هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.
قرآن كريم


به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت گلستان با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ اقدام موهن و کفرآلود عده ای آمریکایی در هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

آخوند یارمحمد نظری، مدیر بزرگ‌ترین حوزه علمیه اهل سنت گلستان، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم شمردن این عمل شرم‌آور گفت: پیروان ادیان دیگر آسمانی به راحتی در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند بدون این‌که کوچک‌ترین بی‌احترامی به باورهای آنان صورت گیرد اما متأسفانه در کشوری که خود را مدافع دموکراسی و حقوق انسا‌ن‌ها می‌داند اقدامی صورت گرفته که مصیبتی بالاتر از آن نمی‌تواند برای جهان اسلام باشد. 

وی در این بیانیه اعلام کرده است: ما این اقدام قبیح و بی‌شرمانه را به شدت محکوم می‌کنیم و سکوت مشکوک مقامات آمریکایی را نشانه حمایت از این طرح کثیف می‌دانیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس نیز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن فاجعه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: کسانی که با نادیده گرفتن قوانین حقوق بشر قلب ملت‌های مسلمان را آزرده‌اند، باید پاسخگوی مسلمانان جهان باشند.

آخوند عبدالباسط نوری‌زاد خاطرنشان کرد: آنان با زیر پا گذاشتن باورها و مقدسات میلیاردها مسلمان ثابت کردند که با این روش جاهلانه به اسلام‌ستیزی و زبونی رسیده‌اند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز با تسلیت این مصیبت گفت: ما ضمن محکوم کردن این اقدام ضد دینی و ضد بشری دولت آمریکا را مسئول این اهانت بزرگ می‌دانیم.

آخوند عابدی‌کر در این بیانیه آورده است: دشمنان اسلام بار دیگر شاهد وحدت امت واحده اسلام در اعلام انزجار از تمامی مشرکان و مستکبران هستند و این توهین هیچگاه از سوی آنان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا نیز با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن را نشان دهنده ناتوانی دشمنان اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این اقدام به بیانگر عظمت و قدرت جهان اسلام است.

آخوند عبدالحی میرزاعلی افزود: کشوری که ادعای ابرقدرت بودن در جهان را دارد، با وجود اعلام لغو پیشنهاد کشیش ملعون قادر نبود از بروز این اقدام جلوگیری کند و ضعف دولتمردان آمریکا در اداره امور کشور بر همگان ثابت شد.

وی با بیان این‌که این حرکت ناشایست بیانگر گسترش شعارهای ضد بشری در کشور مدعی حقوق بشر است، خواستار برخورد جدی جهان اسلام با عاملان این اقدام موهن شد./950/د102/ف.

ارسال نظرات