۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۸۶۵۳۱
با پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی؛

نخستین مدرسه علمیه شهرستان فیروزکوه افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه امام صادق‌‌(ع) نخستین حوزه علمیه شهرستان فیروزکوه با پیام حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی راه‌اندازی شد.
حوزه علميه امام صادق شهرستان فيروزكوه حوزه علميه امام صادق شهرستان فيروزكوه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فیروزکوه، حوزه علمیه امام صادق‌‌(ع)، نخستین حوزه علمیه شهرستان فیروزکوه، امروز 24 شهریورماه با پیام حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و حضور برخی مسؤولان حوزه علمیه قم، مسؤولان نهادهای مختلف شهرستان فیروزکوه و اقشار مختلف مردم در روستای دارالسیاده وشتان راه‌اندازی شد.
 
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعنایت‌الله دریاباری، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در سخنانی با بیان اهداف راه‌اندازی حوزه علمیه امام جعفر صادق‌‌(ع) شهرستان فیروزکوه به ساخت سد بزرگ نم‌رود در منطقه اشاره و ساخت یک پایگاه علمی و معنوی در کنار آن را مهم ارزیابی کرد.

وی عامل دوم برای تأسیس این حوزه علمیه را وجود سادات روستای وشتان عنوان کرد و با بیان این‌که حضرت آیت‌الله جوادی آملی هنگام کلنگ‌زنی این حوزه فرمودند تبلیغ از سادات تبلیغ از شیعه‌گری است، گفت: سادات بنیاد شیعه‌گری را تأسیس کرده‌اند و این خود ضرورت تأسیس چنین حوزه‌ای را می‌رساند.

مؤسس حوزه علمیه امام جعفر صادق‌‌(ع) روستای وشتان با اشاره به ساخت این حوزه در مدت سه سال به حضور جوانانی از دلیجان، بوشهر، شیراز، آذربایجان غربی و شرقی، سبزوار، قزوین و زنجان برای تحصیل در آن اشاره کرد.

وی افزود: حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) برای تمام منطقه است و کسانی که دین، ایمان و قرآن را دوست دارند با توجه به این‌که شخصیت‌های بزرگ حوزه از جمله آیت‌الله بروجردی‌ها و آسیدابوالحسن اصفهانی‌ها در حجره‌های کوچک این حوزه‌ها تربیت شده‌اند، باید در این حوزه نام‌نویسی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری با بیان این‌که برای حوزه علمیه امام جعفر صادق‌‌(ع) شهرستان فیروزکوه وقف‌نامه نوشته شده و براساس آن تربیت طلاب به سبک سنتی و طبق دروس حوزه نجف و قم با ارشادات و راهنمایی‌های مراجع تقلید انجام می‌شود، ابراز داشت: این وقف‌نامه برای ماندگاری به امضا و تأیید حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، موسی شبیری زنجانی، عبدالله جوادی آملی و آیت‌الله محفوظی رسیده است.
 
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین مرعشی، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) شهرستان فیروزکوه با اشاره به روایتی کسب علوم دینی را برای هر مسلمان واجب دانست و گفت: فقهای سابق تحصیل علوم دینی را واجب کفایی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: اکنون با توجه به هجمه‌های گسترده فرهنگی و اعتقادی، برخی از فقها تحصیل علوم دینی را برای کسانی که توان و زمینه تحصیل علوم دینی دارند، واجب عینی می‌دانند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها تکرار کرده‌اند که حوزه علمیه همان‌طور که امام راحل فرمودند قاعده و اساس نظام جمهوری اسلامی و همه وظیفه داریم آن را رونق دهیم.
 
پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی
در ادامه این مراسم، پیام حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به مناسبت افتتاح مدرسه علمیه امام جعفر صادق‌‌(ع) شهرستان فیروزکوه توسط حجت‌الاسلام دریاباری از اساتید حوزه قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: در ظل عنایات حضرت ولی عصر‌‌(عج)، حوزه علمیه به نام نامی و اسم گرامی حضرت امام صادق‌‌(ع) در روستای صاحب افتخار سادات‌نشین وشتان فیروزکوه افتتاح می‌شود.

این پیام می‌افزاید: این توفیق بزرگ سعادت‌بخش را خدمت سادات عظام و سایر اهالی محترم منطقه تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این حوزه از مراکز مهم تعلیم و تعلم و تربیت فرهنگ قرآن و نشر معارف اهل بیت‌‌(ع) گردد. فارغ‌التحصیلان آن از علما و مجتهدین و افاضل مبلغین و نوکران و مخلصان حضرت صاحب‌الامر‌‌(ع) و مصدر خدمت بزرگ شوند.

حضرت آیت‌الله صافی در پایان این پیام تصریح می‌کند: به حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدعنایت‌الله دریاباری و سادات والامقام و عموم عزیزانی که در تأسیس این حوزه مشارکت حاصل کرده‌اند و من بعد در اقامه و اداره آن خدمات معنوی و مالی مبذول می‌دارند، عرض احترام نموده و برای همگان توفیق بیشتر مسألت دارم.
 
گفتنی است، در این مراسم روحانی، حجج‌اسلام والمسلمین سیدعنایت‌الله دریاباری، رییس حوزه علمیه امام صادق‌‌(ع)، عبدالحسین بابایی، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجج اسلام کبیریان، معاون آموزشی و دعاگو، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، حاج آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق‌‌(ع) شهرستان دماوند، افشار نادری، فرماندار فیروزکوه و جمعی از مسؤولان و مردم روستای وشتان حضور داشتند. /920/پ201/ف.

ارسال نظرات