۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۸۶۵۳۸
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

توطئه قرآن‌سوزی آخرین ترفند شیطانی صهیونیسم است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، توطئه قرآن‌سوزی و جسارت به کلام‌الله مجید را آخرین ترفند شیطانی صهیونیسم عنوان کرد و گفت: آنان فهمیده‌اند که مسلمانان هرچه دارند از قرآن است.
عبدالكريم فرحاني/2


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، چهارشنبه 24 شهریورماه در مراسم افتتاح حوزه علمیه امام صادق‌‌(ع) شهرستان فیروزکوه با اشاره به نعمت خلقت و علم به مقایسه آن دو پرداخت و گفت: نعمت علم بسیار بزرگ است.
 
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: خدای تعالی وقتی از نعمت علم سخن می‌گوید، می‌فرماید «خلقت با همه عظمتش مصداق کرامت من نیست، بلکه علم و تعلیم مصداق کرامت من است».
 
وی با بیان این‌که یکی از مستشرقین غربی، تمدن اسلامی را به سبب قرآن و فرهنگ قرآنی، طلایه‌دار تولید علم و اندیشه معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست‌ توطئه قرآن‌سوزی و جسارت به کلام‌الله مجید و جسارت به عالم اسلام را به عنوان آخرین ترفند شیطانی مطرح می‌کنند، چرا که فهمیده‌اند مسلمانان هرچه دارند از قرآن است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «تمدن شیعی ما با دو انقلاب سیاسی تبلیغی سیدالشهدا و انقلاب علمی امام صادق‌(ع) شکل گرفت»، ابراز داشت: انقلاب سیاسی سیدالشهدا در کربلا و روز عاشورا پرچم اندیشه سیاسی شیعه را برافراشت و انقلاب علمی صادقین که توسط حضرت باقر‌‌(ع) و فرزند بزرگوارش امام صادق‌‌(ع) ایجاد شد، تمدن علمی شیعی را شکل داد.
 
وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های‌ علمیه، انقلاب بزرگ سیدالشهدا و انقلاب بزرگ امام صادق‌‌‌(ع) را با تربیت علمای بزرگ در تمام عرصه‌های تبلیغی با زنده نگه داشتن محرم و صفر، عاشورا و تاسوعا، ‌منبر، موعظه و تبلیغ و زنده نگه داشتن دانشگاه تولید علم امام صادق‌(ع) را سامان دادند.
 
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: اگر نبود حوزه‌های علمیه، این دو انقلاب با برکت مدیریت نمی‌شد و اگر شیخ طوسی‌ها، علامه حائری‌ها، آیت‌الله بروجردی‌ها نمی‌آمدند و در حوزه نجف و قم، نهاد مرجعیت پا نمی‌گرفت، دستمان خالی بود.

وی ادامه داد: هرچند امروز دانشگاهیان با اخلاص در عرصه تولید علم و فناوری برای اسلام و انقلاب اسلامی افتخار می‌آفرینند، اما اگر از ما بپرسند ثمره حوزه‌های علمیه چیست، خواهیم گفت «امام خمینی‌(ره)، مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله» ثمره حوزه‌های علمیه هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به رحلت امام خمینی‌‌(ره) و ادعای برخی دشمنان انقلاب درباره پایان یافتن عمر نظام، گفت: آنان که مدعی بودند شخصیت کاریزماتیک امام، انقلاب را اداره می‌کرد و پس از ایشان کسی دیگر برای این نظام نمانده، یک دفعه دیدند نهاد مرجعیت با قوت از درخت با برکت ولایت فقیه حمایت کرد، مقام معظم رهبری طلوع کرد و با یک مدیریت بسیار عجیب، انقلاب اسلامی را به بهترین شکل اداره کرد.
 
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی چه در دوره شکل‌گیری، تثبیت، دوره دفاع مقدس و امروز در تمدن سازی ولایی، مرهون حوزه علمیه و شاگردان حوزه علمیه است.
 
وی تصریح کرد: مستکبران امروز فهمیده‌اند که مشکل اصلی‌شان آیت‌الله بروجردی‌ها و علامه حائری‌ها و امام خمینی‌ها نیست، بلکه مسأله نهاد مرجعیت و حوزه‌های علمیه‌ای است که باید با تربیت سرمایه‌های بسیار ارزشمند این مسیر را ادامه دهد و ادامه هم می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این‌که امروز مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید از حوزه‌های علمیه توقع تولید اندیشه دینی دارند، ابراز داشت: حوزه باید در عرصه علوم انسانی به تولید اندیشه‌های نورانی شیعی بپردازد و آن را تولید کند.
 
وی با بیان این‌که هیچ مجموعه‌ای تاکنون در مقام و نتیجه عملی موفق‌تر از حوزه علمیه به وجود نیامده است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروز فهمیده‌اند که مشکلشان از کجا نشأت می‌گیرد، از این‌رو قرآن را آتش می‌زنند و بسیار عجیب است که برخی هنوز این مسأله را نفهمیده‌اند و نمی‌دانند باید کجا را تقویت کنند. /920/پ202/س

ارسال نظرات