۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۶۵۹۲
حجت‌الاسلام قرائتی:

جسارت به قرآن جسارت به عیسی بن مریم است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده تفسیر نور جسارت به قرآن را ناشایست دانست و اظهار داشت:جسارت به قرآن جسارت به عیسی بن مریم(ع) است.
حجت الاسلام محسن قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی فقه با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، اظهار داشت: آتش زدن قرآن کریم، سبب توجه بیشتر مردم آمریکا به این کتاب الهی می‌شود.

وی افزود: رتبه تورات از قرآن پایین‌تر است، اما خدای تعالی به حضرت موسی(ع) امر می‌کند که در سرزمین مقدسی تورات نازل خواهد شد، قدم‌ نهاده و باید به احترام کتاب الهی، کفش‌هایش را از پای خود درآورد.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: خدای تعالی مقدس است و کتاب خدا هم مقدس است و هرکس به مقدسات توهین کند، گرفتار عذاب دردناک الهی می‌شود.

وی با بیان این‌که بدون وضو نمی‌توان به قرآن دست زد، اظهار داشت:‌ جسارت به قرآن جسارت به عیسی بن مریم(ع) است چرا که در قرآن از حضرت عیسی(ع) و همین‌طور مادر گرامی‌اش، مریم(س) تجلیل شده است.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر این‌که هرگز در برابر اهانت به قرآن کریم کوتاه نخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: هرچند آمریکا به قرآن توهین کرده است، اما ملت‌های مسلمان هرگز به مقدسات توهین نخواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه شأن قرآن را در شب‌های قدر آنطور که باید مراعات نکردیم و حتی یک آیه از قرآن کریم در این شب‌ها تفسیر نشد که جای بسی تأسف است، اظهار داشت:‌ اگر چه آمریکا باید از عمل خود توبه کند، ما هم باید از خدا عذرخواهی کنیم که حق قرآن را به درستی ادا نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این‌که ریشه تمام حرف‌های حسابی در قرآن است و هرگونه تحلیل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را می‌توان در قرآن یافت با اشاره به فرمایش امام خمینی‌(ره) درباره حفظ نظام که فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، تصریح کرد: این سخن امام راحل پایه‌ای قرآنی دارد و قرآن زشتی رها کردن رهبر را از رها کردن نماز و خطبه بیشتر و بدتر می‌داند.

وی در ادامه علت رشد نکردن مردم را به سبب آشنا نبودن آنان با قرآن کریم دانست و افزود: آن‌طور که شایسته است مردم را با قرآن کریم آشنا نکرده‌ایم، که اگر مردم با مبانی اصلی قرآن کریم آشنا شوند، مبانی و اصول دیگر برایشان بی‌معنا خواهد شد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این‌که در قرآن نزدیک به دویست مرتبه دون الله و دونهی ذکر شده است، گفت: برخی از انسان‌ها بسیار زود از مرز خدا خارج می‌شوند، که باید در این زمینه توجه داشت.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این‌که برخی در انتخاب استاد خدا را مدنظر قرار نمی‌دهند و برای مدرک درس می‌خوانند، گفت: متأسفانه برخی در حالی که می‌دانند، درس استادی گمنام از غنای بیشتری برخوردار است؛ اما برخی افراد تنها به سبب نام افراد در درس استادان حاضر می‌شوند.

وی با بیان این‌که کاری ارزش دارد که طبق مأموریت، اضافه‌کار، دوربین، شهرت، توقع و تقاضا نباشد، اضافه کرد: کارهایی که برای پول، مدرک، دوربین و خودنمایی باشد، باطل است.

حجت‌الاسلام قرائتی در پایان خطاب به طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه اظهار داشت: اگر روزی ده دقیقه تا یک ربع با قرآن آشنا شوید، هیچ مدرکی نداشته باشید، هر جای دنیا که بروید، شما را می‌پرستند اما اگر با قرآن آشنا نباشید حتی مدرک دکتری و لیسانس هم داشته باشید، دستتان خالی است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات