۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۸۶۶۰۸
رییس مجلس شورای اسلامی:

انقلاب اسلامی خارج از معادلات شرق و غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی را خارج از معادله غرب و شرق دانست و افزود: غرب و شرق پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرچه در توان داشتندبا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دشمنی کردند.
سخنراني دکتر علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در ساری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه مازندران در بابلسر، با اشاره به این که کشورهای غربی به دنبال این هستند تا منابع قدرت را ازکشورهای اسلامی بگیرند، گفت: اگر فکر کنیم که آنها علاقه به رشد و جهش ما دارند کاملاً اشتباه است و آنها همه تلاش خود را برای جلوگیری از جهش کشورهای اسلامی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که غرب همه های تلاش خود در چند سال اخیر برای ترویج غربی در جامعه اسلامی به‌کار گرفته است، گفت: حتی غربی ها در دوران پهلوی به دنبال سوزاندن ریشه‌های اسلام بودند و ملی‌گرایی را نقطه مقابل تفکر دینی قرار می‌دادند و در ترویج فرهنگ غیر اسلامی یک خط خیلی جدی داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه انقلاب اسلامی را خارج معادله غرب و شرق دانست و با بیان این که غرب و شرق پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرچه در توان داشتند بر سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ریختند، ادامه داد: تحریم اقتصادی و تهدید نظامی هم کردند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

لاریجانی با بیان این که با تیزهوشی و تدابیر امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای و نیز هوشیاری ملت ایران همه ترفندها و توطئه های دنیای غرب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ناکام ماند، ادامه داد: ایران اسلامی در سی سال گذشته علیرغم تحریم‌های متعدد به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته که این مسأله غربی ها را رنج می دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آمریکایی ها به هیچ عنوان خواهان پیشرفت و سعادت ایران اسلامی نیستند، ادامه داد: اگر آنها زمانی هم سخن از مذاکره می زنند برای سرگرمی است، آنها امروز سخن از مذاکره می زنند از سوی دیگر تحریم می کنند واین نشان دهنده آن است اختلاف آنها ریشه ای است و هیچ گاه خواهان پیشرفت ما نیستند. نباید فریب حرف های دشمنان اسلام را بخوریم و اگر آنها راست می گویند دست از سنگ اندازی برای پیشرفت های علمی ایران اسلامی بردارند.

وی با اشاره به این که غربی‌ها به ویژه آمریکایی ها هیچ علاقه‌ای به دستیابی ایران اسلامی به علوم مختلف روز به ویژه فناوری صلح آمیز هسته‌ای ندارند‌، ادامه داد: آنها همواره تلاش می کردند که با تشدید تحریم ها از پیشرفت ایران اسلامی جلوگیری کنند وبه عبارتی دیگر این نظام را از بین ببرند که البته در همه مسائل نیز ناکام ماندند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران پیرامون حرکت دانشجویان و جریان های دانشگاهی به سمت مرزهای دانش اشاره کرد و با بیان این که ایران اسلامی باید برای جهش در حوزه های مختلف به این سمت و سو رود، ادامه داد: ما باید خود را برای جهاد علمی آماده کنیم چرا که در شرایطی که دشمنان کشور به دنبال تحریم و محدود کردن ما هستند، ما باید عزم راسخ خود را برای عبور از این مرحله جزم کنیم؛ از این رو این موضوع نیاز به مجاهدت دارد.

لاریجانی در ادامه ایران اسلامی منادی بیداری اسلامی در جهان معرفی کرد و با اشاره به این که امروز غربی‌ها می خواهد ایران اسلامی به عنوان پیش قراول این حرکت اسلامی را از پیشرفت و توسعه محروم کنند، ادامه داد: امروز بحث ما دنیای غرب به ویژه آمریکا بسیار عمیق است و نباید به راحتی از آن گذر کنیم؛ بلکه باید بسیار عمیق و ریشه‌ای به آن نگاه کنیم.

رییس مجلس با بیان این‌که همه برنامه‌های اقتصادی باید معطوف پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی شود، گفت: باید از منابع موجود در کشور به صورت بهینه برای ایجاد اشتغال و توسعه در کشور استفاده کنیم و امروز باید تولید محوری مبنای اقتصاد کشور قرار گیرد و همچنین باید با هدف و برنامه جلو رفت و باید از سایش‌های حاشیه‌ای در کشور به شدت پرهیز شود.

لاریجانی با تأکید براین که‌ توجه به آبادانی کشور، رفع بیکاری و کاهش تورم باید هم اکنون مسأله اصلی کشور و دغدغه مسؤولان باشد، اضافه کرد: ضرورت انجام امور به صورت ضابطه‌مند بسیار مهم است و انجام کارها به صورت نقطه ای در بلند مدت نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

لاریجانی ادامه داد: باید با استفاده از منابع، موتور تولید کشور پرتحرک گردد تا دانشجو دغدغه کار پس از فراغت از تحصیل را نداشته باشد.

وی همچنین استان مازندران را استانی حاصل خیز، پهناور و متنوع از لحاظ منابع توصیف کرد و گفت: این استان دارای ظرفیت های بالقوه برای جهش به سوی توسعه و پیشرفت است.

گفتنی است، آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه مازندران عصر یک شنبه در مرکز همایش های پردیس دانشگاه با حضور استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان شهرستانی و دانشگاهیان برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات