۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۶۶۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

جامعیت، مدیریت و شجاعت ویژگی مهم رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولی فقیه مهم‌ترین عامل استحکام در جوامع اسلامی است که باید مورد توجه قرار گرفته و از گزند حوادث و اتفاق ها در امان باشد.
ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید محمد علی حسینی زابلی، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه، روز گذشته همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در یادواره 23 تن از شهدای روحانی نکا در مصلی این شهرستان اظهار داشت: ولی فقیه مهم‌ترین عامل استحکام در جوامع اسلامی است که باید مورد توجه قرار گرفته و از گزند حوادث و اتفاق ها در امان باشد.

وی با بیان این‌که ولی فقیه ما شخصی متقی، مدیر و شجاع و عالم به رویدادهای مختلف جهان اسلام و دنیای شرق و غرب است، خاطر‌نشان کرد: از امتیازات ویژه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان مرجع بزرگ شیعیان جهان، جامعیت ایشان بر مسائل مختلف است که کمتر کسی دارای چنین موضع جامعی است.

استاد درس اخلاق حوزه افزود: شهدای ما با الگو پذیری از ائمه اطهار‌(ع) و خدا‌محوری و ولایت‌مداری و با پیروی از حوزه درس امام جعفر صادق‌(ع) در این وادی گام نهادند و در دفاع از مکتب تشیه به شهادت رسید‌ند. 

حجت الاسلام حسینی زابلی تصریح کرد: دفاع از ولی فقیه به عنوان ستون و عمود خیمه مسلمین بر همگان واجب است و نباید با برخی از القائات از این تفکر فاصله بگیریم.

این استاد حوزه و دانشگاه از شهدای روحانی به عنوان طلایه داران مکتب تشیع نام برد و یادآور شد: شهادت شهدای ما در راستای دفاع از اسلام و کیان مسلمین بوده است چرا که آنان درس آموخته مکتب عاشورای امام حسین‌(ع) بودند. 

وی اضافه کرد: شهدای ما در حوزه درس و اخلاق و منش ائمه اطهار(ع)‌ به خصوص رییس مکتب تشیع امام جعفر صادق(ع) درس آموخته اند و در همین راستا نیز از اسلام و تشیع دفاع کرده‌اند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به درس آموزی شهدا از مکتب امام حسین(ع) در روز عاشورا خاطر نشان کرد: غیرت و مردانگی و دفاع از حریم ولایت در روز عاشورا مهمترین درس برای بشریت است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی زابلی در ادامه از روحانیان به عنوان سکان داران ارزش های دینی در جامعه نام برد که با انتقال این ارزش های دینی در جامعه، جامعه را از فروپاشی و اضمحلال نجات می‌دهند.

وی از روحانیان به عنوان مشعلداران مبارزه با کفر و نفاق نام برد و افزود: تا زمانی که جامعه بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی و اخلاقی بنا باشد هیچ گزندی به آن نخواهد رسید.

حجت الاسلام حسینی زابلی گفت: در کربلا بحث معادلات سیاسی و تاکتیک و این مسائل مطرح نبود؛ بلکه همه در این روز برای حمایت از ولایت جنگیدند و اینک نیز مهم‌ترین وظیفه مادر جامعه اسلامی ولایتمداری است.

وی با بیان این‌که درس ائمه درس غیرت و حیا و عفت است یادآور شد: اکنون با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز باید با لحاظ کردن این مسائل و اخلاق اسلامی از ولایت به عنوان مهم‌ترین پشتوانه و ستون جامعه اسلامی حمایت کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات