۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۸۶۶۴۵
بخش نخست/ احمدی نژاد در جمع مردم گرگان:

دولت آمریکا می‌خواهد ماجرای 11 سپتامبر را به هلوکاست دیگری تبدیل کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با اشاره به این‌که غرب به ویژه آمریکایی‌ها در پی تبدیل کردن ماجرای 11 سپتامبر به هولوکاست دیگری هستند، ادامه داد: دولتمردان آمریکایی باید اجازه بدهند گروه حقیقت‌یاب مستقل این موضوع را پیگیری کنند و عاملان اصلی آن را به دنیا معرفی کنند؛ اما عصبانیت مقامات آمریکایی نشان دهنده این است که مسأله چیز دیگری است.
دكتر محمود احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز درجمع پرشور مردم استان گلستان در ورزشگاه آزادی گرگان، با اشاره به حادثه 11 سپتامبر، آن را اقدام دولت وقت آمریکا به منظور فریب ملت های جهان و‌ نیز‌ تسلط نظامی بر خاورمیانه دانست و گفت: اسناد فراوانی درباره این ماجرا در اختیار داریم.

وی با بیان این‌که سه هزار نفردر حادثه 11 سپتامبر کشته شدند، افزود: به بهانه کشته شدن این افراد درآمریکا تا امروز بیش از صد و ده هزار نفر تنها در کشور افغانستان و 350 هزار نفر را نیز در عراق کشته شده‌اند و این روند همچنان دراین کشورها ادامه دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که اسنادی در اختیار داریم که مقام‌های آمریکایی قبل از وقوع حادثه 11 سپتامبر به برخی ساکنان برج‌های دوقلو هشدار داده بودند تا در محل حضور نداشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر غیر از این بود به طور حتم تعداد کشته شدگان این حادثه بسیار بیشتر از آمار فعلی بود.

وی با بیان این‌که طراحی دقیق واقعه 11 سپتامبر آنچنان با تبلیغات حساب شده صورت گرفت که تا مدت ها کسی جرأت سؤال کردن درباره علل و عوامل اصلی این ماجرا را پیدا نکرد، افزود: دولتمردان آمریکایی پس ازحادثه 11 سپتامبر انگشت اتهام را به سوی مسلمانان نشانه رفتند و چند نفر افغان وعرب را عاملان اصلی این حادثه معرفی کرده و برای این ادعای خود گفتند گذرنامه‌های مربوط به این افراد در ساختمان ویران شده مرکز تجاری پیدا شده است.

احمدی نژاد اضافه کرد: در واقعه 11 سپتامبر آنچنان پیچیده، گسترده و کوبنده عمل شد که هیچ کس جرأت پرسیدن این سؤال را نداشت که چگونه افرادی از افغانستان توانستند از لایه‌های پیچیده امنیتی آمریکا عبور کرده و برج‌های دو قلو این نماد و هیمنه نظام سرمایه‌داری را منهدم کنند.

رییس جمهور با اشاره به این که هواپیماهای برخورد کننده به برج های دوقولو حدود هشتاد تن سوخت به همراه داشتند، ادامه داد: چگونه ممکن است در حالی که جنازه افراد نیز در محل حادثه یافت نشد؛ اما چند گذرنامه در محل حادثه پیدا می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه به سفر خود به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و با بیان این‌که در آن سخنرانی از دبیر کل سازمان ملل خواستیم تا گروهی را برای تحقیقات بیشتر در خصوص حادثه 11 سپتامبر تعیین کند و این درخواست حق قانونی هر دولت و ملی است و ما امروز تعجب می کنیم که چرا دولتمردان آمریکایی در برابر این پیشنهاد عصبانی و هراسان شده اند.

وی در ادامه افزود: اگر کاسه ای زیر نیم کاسه حادثه 11 سپتامبر نیست، دولتمردان آمریکایی باید اجازه بدهند تا گروه حقیقت‌یاب مستقل این موضوع را پیگیری کنند و عاملان اصلی آن را به دنیا معرفی کنند؛ اما عصبانیت مقامات آمریکایی نشان دهنده این است که مسأله چیز دیگری است.

رییس جهور با بیان این که آمریکایی ها پیش از حمله به افغانستان و عراق دچار بحران اقتصادی بودند و برای حل آن به بهانه مبارزه با تروریسم حمله به دو کشور عراق و افغانستان را طراحی کردند، بیان داشت: در این فضای پیچیده تبلیغاتی فقط دولت و رسانه های آمریکایی اطلاعات پیرامون این واقعه را به دنیا عرضه می کردند و در این میان اتهامهای بسیاری به مسلمانان و مردم خاورمیانه وارد شد.

احمدی نژاد تسلط بر اقتصاد و نفت منطقه و سرکوب امواج آزادی بخش ملت ایران را از اهداف حضور نظامی آمریکا و برخی متحدان این کشور در خاورمیانه برشمرد و افزود: براساس گزارش های منتشر شده سالانه چهارصد میلیارد دلار هزینه جنگ در افغانستان و عراق می‌شود و این بدان معنا است که در ده سال گذشته بیش از 3500 میلیارد دلار از جیب ملت‌ها صرف هزینه جنگ شده است.

وی در ادامه سخنان خود به هیاهوی رسانه‌های غربی در خصوص پرونده قضایی یک زن در ایران اشاره کرد و با بیان این‌که آن چنان تبلیغات گسترده ای درخصوص این زن در رسانه های غربی به راه انداختند که تنها در یکی از موتورهای جستجو بیش از چهار میلیون صفحه دراین خصوص دریافت می شود و بی‌تردید در پشت صحنه این ماجرا همان کسانی قرار دارند که واقعه 11 سپتامبر را به بهانه‌ای برای کشتار مردم افغانستان و عراق تبدیل کردند.

رییس جمهور با بیان این که عاملان همین ماجراها، شصت سال گذشته ماجرایی را به راه انداختند و به بهانه آن حادثه شصت سال است مردم بی گناه یک کشور را سرکوب و آواره کرده‌اند، افزود: آنها آن حادثه را به یک بتی تبدیل کردند و یک رژیم جعلی را در منطقه خاورمیانه به وجود آوردند و از این رژیم جعلی نیز حمایت کرده و اقدامات آنها را نیز مورد تأیید قرار می دهند.

احمدی نژاد با اشاره به این‌که غرب به ویژه آمریکایی ها در پی تبدیل کردن ماجرای 11 سپتامبر به هولوکاست دیگری هستند، ادامه داد: آنها به دنبال بهره‌برداری این ماجرا هستند و می‌خواستند به بهانه این‌که چند تروریست به تاجیکستان، ‌ازبکستان، قرقیزستان و یا ترکمنستان رفته‌اند، ‌با حمله به این کشورها، آن را اشغال کنند./950/پ201/س
ارسال نظرات