۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۶۶۵۴
امام جمعه اردبیل:

جاذبه معرفتی اهل بیت مایه افتخار شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: مشروعیت امامت و حاکمیت امام صادق‌(ع) مشروعیت الهی و عشق درون قلب‌ها بود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شب گذشته در یادواره شهدای اصناف و بازاریان اردبیل در مسجد جامع اظهار داشت: شیعه همواره به دنبال رهبری صالح بوده و مطالبات معنوی خود را در مکتب اهل بیت و حضرت ولی عصر(عج) یافته است.

وی با تأکید بر این که اهل بیت عصمت و طهارت آموزگاران ادب و اخلاق بودند، خاطر‌نشان کرد: حضرات معصومین(ع) حتی برابر دشمنان و مخالفان خود نیز انصاف، مروت و اخلاق نیکو را رعایت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه به تشریح برخی فضایل اخلاقی ششمین امام شیعیان پرداخت و گفت: حسن خلق و مردم داری ‌امام جعفر صادق(ع) به گونه ای بود که مشروعیت امامت و حاکمیت آن حضرت مشروعیتی الهی و عشق درون قلب‌‌ها بود.

وی افزود: علم و ادب امام صادق(ع) حتی مخالفان خود را تحت تأثیر قرار می داد، جاذبه معنوی و حکمت آن مایه فخر شیعیان جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تعامل دیرینه بازاریان با حوزه های علمیه اظهار داشت: حمایت مادی و معنوی بازاریان از حوزه‌های علمیه همواره سبب توسعه و تعالی مدارس علوم دینی در بازار شده است.

وی با اشاره به نقش بازاریان در پیرزوی انقلاب اسلامی، گفت: بازاریان همیشه مدافع انقلاب و ارزش‌های آن بوده اند؛ از این رو دولت بایستی با تعامل عقلایی با بازاریان مشکلات و برخی معضلات آنها را برطرف کنند.

همچنین حسین مشایخی، رییس سازمان بسیج اصناف کشور در سخنانی اظهار داشت: جرم بازاریان از نگاه رژیم پهلوی تبعیت از ولایت و توجه عمیق به احکام اسلامی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بازاریان نه تنها در انقلاب اسلامی بلکه در دوران دفاع مقدس نیز افزون بر پشتبانی از جبهه‌ها، با حضور در میدان نبرد، دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب ادا کردند.

مشایخی تصریح کرد: اصناف و بازاریان نیز با تقدیم هزاران شهید، ولایت‌مداری خود را اثبات کردند و نشان دادند که با جهاد مالی و جانی به وظیفه اصلی خود عمل می‌کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات