۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۸۶۶۹۵
امام جمعه جلفا:

کتابخوانی در آموزه اسلامی با ویژگی معرفت‌بخشی توصیه شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم کتاب‌دوستی و کتابخوانی را همراه با معرفت، ارزشمند و متعالی می‌داند.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت برگزرای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز صورت گرفت، با بیان این‌که کتابخوانی به خودی خود یک ارزش تلقی می‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که اسلام و قرآن همواره توجه به ایده آل‌ها داشته و تنها مطالعه صرف را کافی نمی‌داند.

امام جمعه جلفا گفت: قرآن کریم کتاب‌دوستی و کتابخوانی را همراه با معرفت ارزشمند و متعالی می داند و عالمانی را که عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق کرده‌اند، اما از عمل بی بهره هستند به شدت نکوهش می کند.

حجت الاسلام انتظاری افزود: قرآن کریم تعبیر بسیار سنگینی درباره برخی عالمان بی عمل دارد و در سوره جمعه برخی عالمان دینی یهود را به حمار تشبیه کرده است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: تبیین کتابخوانی از دیدگاه قرآن در جامعه اسلامی باید از طریق توجه به بزرگان اسلامی و حضرات معصومین صورت گیرد.

وی تأکید کرد: نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به علم و دانش و به تبع آن به نشر فرهنگ کتابخوانی اهمیت ویژه داشته اند و در حدیثی از معصوم بر حفظ کتب علمی از سوی مسلمین تأکید شده است.

حجت الاسلام انتظاری اظهار داشت: از سویی دیگر در تاریخ صدر اسلام بر علم‌آموزی مسلمین بسیار تأکید شده و بی‌تردید این مسدله بدون توجه به مقوله کتابت و مطالعه امکان‌پذیر نیست./935/ت302/س
ارسال نظرات