۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۸۶۶۹۹

یادواره شهدای حوزه علمیه امام خمینی گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) یادواره 21 تن از شهدای حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در این حوزه برگزار شد.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) گرگان، روز گذشته در مراسم یادواره شهدای حوزه علمیه امام خمینی گرگان گفت: در نگاه عامیانه شهدای حوزه علمیه نیز مانند دیگر در گذشتگان هستند؛ اما باید این را در نظر داشت که این شهدا در کنار جهاد بار سنگین تفرقه را نیز بر عهده داشتند.

وی افزود: این شهدا حیات و مماتشان را به رنگ الهی رنگ آمیزی کردند و آنرا به دور از هر رنگ و ریایی برای دفاع از شعائر الهی گذاشتند و رفتند تا ایمان و صداقت و جمهوری اسلامی بماند و از بین نرود.

حجت الاسلام ملکی به بیان تاریخچه ای از حوزه علمیه امام خمینی پرداخت و گفت: مدرسه علمیه امام خمینی و مدرسه علمیه الزهرا پس از اجازه از امام خمینی(ره) در سال 60 شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکصد و 90 نفر از طلاب در ده پایه در حوزه علمیه امام خمینی و یکصد و 50 در مقطع کارشناسی و 75 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه علمیه الزهرا مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام ملکی با بیان این‌که در مجموع در این دو مدرسه 45 استاد مشغول تعلیم و تربیت هستند، گفت: خروجی مدرسه علمیه امام خمینی در این 30 سال فعالیت یک هزار و 300 طلبه بوده است که در حال حاضر در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت و خدمت هستند.

حجت الاسلام حسن رمضانپور از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از 21 شهید حوزه علمیه امام خمینی پرداخت و گفت: این شهیدان در زمان جنگ تحمیلی دوشادوش همه اقشار ملت که به فرمان امام (ره) به جبهه های جنگ آمده بودند.

وی حضور مداوم و پیوسته و با نشاط روحانیان و طلاب را در دوران هشت سال دفاع مقدس چشمگیر خواند و افزود: حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز از این قائده مستثنی نبود.

حجت الاسلام رمضانپور تصریح کرد: این شهدای طلبه و روحانی فقط از حیث شهادت جزو افتخارات ما نیستند بلکه آنها در درس و بحث نیز از افتخارات حوزه بوده اند.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، حجت الاسلام رستگاری از مدرسان حوزه علمیه قم، اساتید حوزه و دانشگاه، خانواده های شهدا، علما و روحانیان حضور داشتند./950/پ202/س
ارسال نظرات