۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۸۶۷۱۰
آیت‌الله شفیعی:

ترویج تذکر لسانی در جامعه امروز ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تشکیل نشست‌هایی با محتوای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ضروری دانست.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش امر به معروف و نهی از منکر ادارات آموزش و پرورش استان،که در خانه معلم اهواز برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر بالا است و از حساسیت بالایی برخوردار است. در این میان جامعه اسلامی نیز به این مسأله حساس بوده است.

وی با بیان این که باید آگاه باشیم که با عاملان منکر در جامعه چگونه برخورد داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرماید«ما اهل بیت‌(ع) از طرف خداوند و رسولش مأموریت داریم که با اهل معصیت برخورد جدی داشته باشیم تا منکر را ترک کنند»؛ اگر اهل معصیت وارد جامعه شود و با آن‌ها برخورد جدی نداشته باشیم و احساس منفوریت به او دست ندهد، جامعه، جامعه اسلامی نخواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تذکر لسانی را واجب عینی در جامعه عنوان کرد و گفت: این مهم وظیفه‌ای است که باید به عنوان تکلیف به آن توجه کنیم.

آیت الله شفیعی افزود: با گذشت بیش از سی‌سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید بیش از این‌ها به مرحله اول که همان تذکر لسانی است، توجه می‌شد و ما باید فراتر از این مرحله در جامعه اقدام می‌کردیم؛ البته آغاز این مرحله در چند سال اخیر نیز قابل احترام و تقدیر است.

استاد عالی حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد: حداقل استفاده و بهره‌ برگزاری این گونه همایش‌ها، باید در جامعه مشهود باشد و آن هم رو کشیدن از مرتکبان گناه و استنکاف نسبت به ارتکاب منکر در جامعه است؛ ما موظفیم که به امر به معرف و نهی از منکر در جامعه بیشتر توجه کنیم، زیرا کسی که به این مقوله بی‌تفاوت باشد، به مانند مرده‌ای بین زندگان است که این اصلاً معنا ندارد./945/پ202/س
ارسال نظرات