۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۸۶۷۲۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حوزه‌های علمیه نخستین نهاد پاسخ‌گو به شبهات دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ایران را پرچم‌دار اسلام و مذهب تشیع در جهان دانست و گفت: با توجه به هجمه های تبلیغاتی بسیار علیه اسلام و ایران، حوزه های علمیه بهترین نهاد در پاسخگویی به این شبهات هستند.
حجت الاسلام محمد حسين بلک، مدير کل تبليغات اسلامي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، روز گذشته در آیین شهادت امام صادق(ع) که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان این که بیشتر احادیث شیعیان از کلام امام جعفر صادق(ع) است، گفت: احادیثی که از امام پنجم و ششم به ما رسیده، دوازده برابر بیش از سایر ائمه اطهار(ع) است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان شهرت مذهب تشیع را برگرفته از مکتب امام صادق(ع) دانست و ابراز داشت: آنچه سبب شهرت مذهب جعفری در دوران آن امام همام شد، تکمیل مذهب تشیع در جهات مختلف علمی و تدوین نیازهای آینده آن است.

وی توسعه حوزه های علمیه و پرورش بیش از چهار هزار شاگرد را از اقدامات مهم امام صادق(ع) خواند و اظهار داشت: یکی از اقدامات برجسته امام صادق پرورش شاگردان علمی متخصص در زمینه های خاص بود که تنها چهار هزار نفر از آنها توانستند به مدارج بلند علمی نائل شوند.

حجت الاسلام بلک با اشاره به دوران سخت سیاسی آن امام همام تصریح کرد: امام صادق(ع) در دوران دو خلیفه بنی امیه و ده خلیفه بنی عباس که به شدت مخالف شیعیان بودند، توانست خدمات ارزنده ای برای اسلام و مذهب تشیع انجام دهد؛ امام صادق(ع) چنان نظام جامعی را پایه ریزی کرد که تا کنون از برکات و ثمرات آن بهره مند هستیم.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید به وجود هجمه های اعتقادی بسیاری در دوران امام صادق(ع) اذعان داشت: تبلیغات اعتقادی فراوان در دوران امام صادق(ع) هم در جهت مخالفت با ولایت و اهل بیت(ع) بود.

حجت الاسلام بلک با بیان این که امروز بزرگ ترین هجمه های تبلیغاتی در فضای حقیقی و مجازی به اعتقادات تشیع است، به وظیفه روحانیت در برابر تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه بهترین و مناسب ترین نهاد در پاسخگویی به شبهات اعتقادی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز داشت: امام صادق(ع) مجاهدت در راه علم و دانش را سبب نجات، روشنایی و فروغ جامعه می داند که طلاب و روحانیان باید با پیروی از آن امام همام اهتمام ویژه ای به فراگیری علم و دانش داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به حضور بسیاری از حق طلبان دنیا جهت فراگیری علوم اسلامی در حوزه های علمیه ایران اسلامی اذعان داشت: امروز پرچم واقعی اسلام و تشیع در حوزه های علمیه ایران برافراشته شده است.

حجت الاسلام بلک همچنین حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز را از گل‌‌های سر سبد انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با تأسی از آرمان های انقلاب اسلامی شکل گرفته است که طلاب آن در دوران دفاع مقدس افزون بر حضور در کلاس درس به صورت مستمر در جبهه های نبرد نیز شرکت می کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان آیت الله موسوی جزایری را الگویی بزرگ و برجسته برای طلاب دانست و افزود: آیت الله موسوی جزایری تجسم علمی، اخلاقی و نگینی درخشان در کشور هستند؛ از این رو باید افزون بر فراگیری از کتاب های علمی از وجود چنین شخصیت های ارزنده ای نیز کمال بهره را ببریم./945/پ202/س
ارسال نظرات