۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۶۷۶۶
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی:

رهبری در بی اثر کردن فتنه های اختلاف بر انگیز در جهان اسلام نقشی بی بدیل دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: بازخورد فتوای اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه الازهر و دیگر مجامع علمی اهل سنت تداعی کننده توفیقات تاریخی و وحدت آفرین شیخ شلتوت و آیت الله العظمی بروجردی و همچنین امام راحل بود.
مصطفي كواكبيان
مصطفی کواکبیان نماینده منتخب مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با حکم رهبر معظم انقلاب نسبت به هتاکی به همسر پیامبر صلی الله علیه وآله و تاثیر آن در جوامع علمی اهل سنت اظهار داشت: فتوای مدبرانه و اقدام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه راه را برای هرگونه سوء استفاده از ادعای نادرست مطرح شده نسبت به همسران رسول اکرم سلام الله علیه بست.

وی افزود: اعتقاد دارم اینگونه رفتار حکیمانه از سوی مراجع معظم تقلید و رهبران مذهبی در جهان تشیع سابقه تاریخی دارد و یکی از علل طراوت مکتب شیعه در طول تاریخ همین بصیرت رهبران مکتب است.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: باز خورد فتوای اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه الازهر و دیگر مجامع علمی اهل سنت تداعی کننده توفیقات تاریخی و وحدت آفرین شیخ شلتوت و آیت الله العظمی بروجردی و همچنین امام راحل بود.

وی همچنین تصریح کرد: به طور قطع رفتارهایی اینچنین حکیمانه در واکنش به فتنه انگیزی های مذهبی برای جهان اسلام، وحدت آفرین بوده و موجب تقریب هرچه بیشتر مذاهب خواهد شد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: بزرگترین هدف جهان استکبار علیه جهان اسلام اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و برای دستیابی به آن از هر فرصت و موقعیتی بهره می برد، ولی در این میان نقش رهبری برای خاموش و بی اثر کردن آتش فتنه های اختلاف برانگیز نقشی بی بدیل و غیر قابل جایگزین است. /955/ت301/ج
ارسال نظرات