۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۸۶۸۴۱
استاندار قم:

خبر سفر رهبر معظم انقلاب به شهر قم رسماً اعلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با اشاره به همراه شدن دهه کرامت با حضور رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم، گفت: خبر سفر رهبر فرزانه انقلاب طی بیانیه‌ای رسماً اعلام می‌شود.
موسي پور استاندار قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، یکی از ویژگی‌های ممتاز این دهه را حضور رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم برشمرد و اظهار داشت: خبر سفر رهبر فرزانه انقلاب طی بیانیه‌ای رسماً اعلام خواهد شد.

وی با بیان این‌که همه مردم در تکاپوی استقبال از این میهمان گرانقدر و عزیز هستند، ابراز امیدواری کرد: میزبان شایسته‌ای برای این میهمان گرانقدر باشیم و این سفر بیعتی مجدد و همراه با خیر و برکات برای مردم قم باشد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبات کارگروه توسعه و عمران استان همزمان با دهه کرامت اشاره کرد و با بیان این‌که این کارگروه در 23 تیرماه سالجاری تشکیل شد و مصوبات آن پس از بررسی در 7 مهرماه برای اجرا ابلاغ شد، گفت: یکی از رهاوردهای سفر دوم ریاست جمهوری به استان تصویب کارگروه توسعه و عمران بود.

وی در ادامه اختصاص مبلغ دو هزار میلیارد ریال برای مطالعه و اجرای طرح قطار فرودگاه امام خمینی‌(ره) به قم طی سال‌های 89 تا 92، اختصاص دویست میلیارد ریال برای نگهداری راه‌های استان در سال 89، اختصاص دویست میلیارد ریال برای تصریح در اجرای کنارگذار جنوب شرقی و تکمیل مطالعات و اصلاح کنارگذر شمال قم، هزار میلیارد ریال برای تکمیل جاده قدیم قم تهران را از جمله این مصوبات عنوان کرد.

حجت‌الاسلام موسی‌‌پور همچنین، اختصاص مبلغ سیصد میلیارد ریال برای مطالعه و اجرای تقاطع‌های همسطح شهر قم در لایحه بودجه سال 90، اختصاص مبلغ 25 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از قطعه زیرسازی شده جاده قدیم قم تهران، اختصاص مبلغ 850 میلیارد ریال برای واگذاری سهام بابت بدهی‌های مراکز علمی، پژوهشی و حوزوی به شهرداری قم را از دیگر مصوبات این کارگروه برشمرد.

وی اضافه کرد: اختصاص دویست میلیارد ریال برای اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف آب استان قم و هفتصد میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی برای تکمیل طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قمرود و اختصاص یکصد میلیارد ریال برای پرداخت سود و کارمزد ناشی از آسیب‌های وارده به کشاورزان و دامداران را از مصوبات دیگر این کارگروه است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود از تأمین زمین ده باب مسجد به صورت رایگان و ساخت پنج باب مسجد در شهرک پردیسان و اختصاص 150 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات ساختمان مصلای شهر قم خبر داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره بلوکه شدن بودجه‌های فرهنگی به سبب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، این خبر را صحیح ندانست و گفت: بلوکه شدن بودجه‌های فرهنگی صحت ندارد و این بودجه‌ها در حال پرداخت است. /920/پ201/ف.

ارسال نظرات