۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۶۸۶۷
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی:

حضور جدی مبلغان در مدارس راه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: امروزه تربیت جوانان و نوجوانان کشور تحت تاثیر هجمه ها و تهاجم همه جانبه دشمنان قرار دارد و برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید با برنامه منسجم و دقیقی پیش رفت.
حضور جدی مبلغان در مدارس راه مقابله با جنگ نرم است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسداله ضیایی‌، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست ستاد اقامه نماز سراب گفت: توسعه و رشد انسان در گرو تزکیه و ایمان است و تحقق این دو با نماز و خشوع میسر است.

رییس ستاد اقامه نماز استان با بیان این‌که تربیت بدون همراه شدن با تزکیه کارساز نخواهد بود، اظهار داشت: تزکیه بالاتر از تربیت و تکمیل کننده تربیت است؛ از این رو باعث می شود تربیت به تهذیب منتهی شود.

ضیائی تصریح کرد: نماز، راه‌ رسیدن به تزکیه تلقی می‌شود و روح نماز انسان را از ناپاکی‌ها و گناهان باز می‌دارد و زمینه داشتن جامعه سالم را فراهم می کند.

وی افزود: امروزه تربیت جوانان و نوجوانان کشور در تأثیر تهاجم همه جانبه دشمنان قرار دارد و برای مقابله با جنگ نرمی که دشمن‌ علیه ملت ایران راه انداخته است باید با برنامه منسجم و دقیقی پیش رفت.

رییس ستاد اقامه نماز اذربایجان شرقی با تشریح فعالیت‌های این ستاد ابراز داشت: برنامه های این ستاد در عرصه کودکان و نوجوانان تمرکز بیشتری دارد؛ چون این قشر آینده‌سازان جامعه محسوب می‌شوند‌.

ضیائی اضافه کرد: مربیان مهد کودک ها و اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان پل ارتباطی با کودکان هستند و نشست‌های تخصصی در جهت آموزش مربیان این مراکز از سوی ستاد اقامه نماز در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

ریس ستاد اقامه نماز استان خواستار برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس شد و خاطرنشان کرد: نشست های تخصصی دانش‌آموزی باید به صورت کارگروهی و با شرکت تدریجی دانش‌آموزان صورت گیرد و با بهره‌گیری از روحانیون و اساتید باتجربه در جهت بازدهی مناسب این نشست‌ها تلاش شود. ضمن آن که از حضور مستمر روحانیون در مدارس نباید غفلت کرد.

ضیائی با بیان این‌که باید در دانشجویان و دانش آموزان جرأت پرسیدن سؤ‌الات و شبهات احتمالی را ایجاد کنیم، گفت: امروز دشمنان این ملت، با بهره‌گیری گسترده از ابزارهای جنگ نرم افکار جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته‌اند و باید با تلاش و همتی مضاعف توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

این کارشناس مسائل دینی نماز را بهترین وسیله برای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: شناخت و آشنا شدن با روح نماز فکر و ذهن انسان را در برابر آسیب‌های مختلف فردی و اجتماعی مصون می سازد و در نتیجه اگر کسی با فلسفه واقعی نماز آشنا شود ظهور و بروز گناه و ناپاکی در او کاهش خواهد یافت‌.

در این جلسه حجت الاسلام رشتبری ،امام جمعه سراب ،با بیان نقش بازدارنده نماز از فساد و گمراهی گفت هدف از انقلاب اسلامی پیاده کردن تعالیم اسلامی و مبارزه با ظلم و استعمارگری است و دشمنان قصد دارند با انواع نیرنگ‌ها و توطئه ها با به شکست کشاندن این انقلاب حاکمیت خود بر بشریت را تحمیل کنند‌.

وی افزود: نماز انسان را به تفکر در معاد وا می‌دارد و با رکوع و سجود در عظمت خداوند غوطه ور می‌شود و مقدمات و احکام نماز نیز انسان را به پاکی و پرهیز از غصب و نجاست هدایت و راه‌های ورود شیطان به دل او را مسدود می‌کند‌.

رشتبری خاطرنشان کرد: اگر جامعه در نماز دچار مشکل شود در تمام امور با مشکل روبه‌رو خواهد شد و شرط محاسبه سایر اعمال انسان قبولی نماز او است.

در این جلسه اسماعیل بیگ محمدی، دبیر ستاد اقامه نماز سراب، با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد گفت: در سال جاری 750 نفر از اولیای دانش‌آموزان و بیش از 950نفر از دانش آموزان در نشست های تخصصی نماز شرکت کردند و مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی نیز درباره ترویج نماز برگزار خواهد شد./949/پ202/س

ارسال نظرات