۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۸۶۸۹۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری:

تبلیغ کارآمد در عرصه دین نیازمند تجهیز مبلغان به علوم روز است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی با بیان این که تبلیغات دینی هم، در عصر حاضر با توجه به پیشرفت اعجاب‌آور ارتباطات و رسانه‌ها، می‌طلبد با تجهیزات و امکانات پیشرفته روز مجهز شود، گفت: تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري
حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، درگفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با مهم ارزیابی کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه، گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

وی هدف تبلیغ در مکتب انبیا را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهای نفسانی، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ایمان به خداوند و قانون آسمانی و معاد دانست و افزود: بنا به فرمایش قرآن محتوای تبلیغ همه انبیای الهی یکسان بوده است.

حجت الاسلام صادقی یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی طبق مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و بیان داشت: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثر بخشی بیشتر و فرهنگ سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغات دینی هم، در عصر حاضر با توجه به پیشرفت اعجاب آور ارتباطات و رسانه ها، می طلبد با تجهیزات و امکانات پیشرفته روز مجهز شود، تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم ضد دینی دشمنان، مبلغان باید با علم روز تبلیغات دینی را وفق دهند و طبق استعدادها و ظرفیت‌های موجود آموزه های دینی را فرهنگ سازی کنند.

وی با اشاره به این که تبلیغ یک هنر بزرگ است و مبلغ کامل یک هنرمند بزرگ است، تصریح کرد: هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام های تبلیغی است.

حجت الاسلام خاطر‌نشان کرد: تبلیغات، عمودی و درست مانند یک صاعقه بر سر اشخاص فرود می‌آید و در آنها ایجاد واکنش و حالت دفاعی می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که تفکر دینی باید حفظ شود گفت: زمانی که دین به خطر افتاد بایستی همه سنگر شویم و برای حفظ و حراست ازآن محافظت تلاش کنیم.

وی طلاب و روحانیان را مهم‌ترین قشر برایبیان احکام دین مبین اسلام در جامعه معرفی کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد./950/ت302/س
ارسال نظرات