۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۸۶۹۱۹
عضو خبرگان رهبری:

تقویت جاذبه‌های معنوی مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: هزینه برای فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است،
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم کلنگ‌زنی مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرک رازی اردبیل‌ اظهار داشت: آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به توجه و تأمل دارد، تقویت برنامه‌های فرهنگی و جاذبه‌های معنوی مساجد است.

وی خاطر‌نشان کرد: تنها توجه به آبادانی فیزیکی مساجد کافی نیست، تقویت فرهنگی و معنونی مساجد نیز ضروری است، امروزه مساجد اصلی ترین سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که هزینه در مساجد عین سرمایه‌گذاری در آینده نظام است، افزود: استکبار جهانی همواره از گسترش مساجد در ممالک غربی هراس داشته اند، چراکه این اماکن امن الهی مرکز نشر افکار الهی و ظلم ستیزانه است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به مخالفت آمریکا برخی از کشورهای خودباخته با ساخت مساجد‌ اظهار داشت: نگاهی به تاریخ اسلام نشان می‌دهد که مساجد همواره مرکز تربیت مجاهدان فی سبیل الله و اندیشمندانی تحول آفرین بوده‌اند؛ از این رو مخالفت غرب با احداث مساجد نباید تعجب‌انگیز باشد.

وی با بیان این‌که احداث مساجد با منافع ستمگران و نظام سلطه منافات دارد، گفت: در شرایطی که دشمنان سعی می کنند با شبهه سازی در باورها و اعتقادات، مردم به ویژه جوانان را از مسیر اصلی منحرف کنند باید به رونق مساجد بها دهیم.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر افزایش جاذبه‌های معنوی مساجد و ایجاد فضاهای سالم تربیتی اظهار داشت: مساجد بهترین مکان برای رشد فکری و عقیدتی جوانان و آینده‌سازان کشور است./935/پ202/س
ارسال نظرات