۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۶۹۲۹
آیت الله صافی گلپایگانی:

کسانی که امنیت جامعه را تأمین می‌کنند، جزو رستگارانند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار فرمانده و جمعی از معاونین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم بر فرهنگ سازی و جلوگیری از ایجاد زمینه های فساد در جامعه تاکید کرد.
ديدار آيت الله لطف الله صافي با فرمانده نيروي انتظامي استان قم
به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی صبح روز گذشته، چهارشنبه 14 مهر ماه با فرمانده و جمعی از معاونین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم دیدار کرد.

وی در ابتدای این دیدار ضمن یاد مرحوم سردار خورشید وند، رییس اسبق نیروی انتظامی استان قم، از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت نمود و در ادامه ضمن تبیین نقش و جایگاه نیروی انتظامی در کشور، حضور پلیس در جامعه را یکی از نیازهای ضروری و بنیادی جوامع امروزی خوانده و افزود: باید نظم در جامعه برقرار باشد و در تحقق این امر نیازمند به یک نیرو و جمعیتی هستیم که بر انتظامات، حفظ اموال و‌ نفوس مردم و نوامیس جامعه مواظبت داشته باشد.

این مرجع تقلید نیروی انتظامی را شعبه‌ای از امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان داشت: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا و پیاده می‌کنند و از انجام معاصی و منکرات در جامعه جلوگیری می‌کنند و کسانی که امنیت جامعه را تأمین می‌کنند، جزو رستگارانند.

وی با تأکید بر مقدس بودن کار در نیروی انتظامی ادامه داد: این افراد باید از کسانی باشند که امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه زنده نگه می‌دارند و مواظبت می‌کنند تا این اصل اساسی اسلام در جامعه فراموش نشود.

مدرس دروس خارج حوزه علمیه مبارزه با مفاسد و جرایم را فقط بر عهدهی نیروی انتظامی ندانست و با تأکید بر فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ایجاد زمینه‌های گناه در جامعه افزود: فقط جلوگیری ظاهری از معاصی و منکرات کفایت نمی‌کند بلکه باید زمینه‌ی بروز معاصی و مفاسد در جامعه شناسایی شده و از بین برود و به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که هم مردم گرایش به خیر داشته باشند و هم از کارهای زشت دوری کنند.

وی با تأکید بر لزوم حرکت همه‌ی نهادها در راستای فرهنگ‌سازی و کمک به نیروی انتظامی در جهت مبارزه با مفاسد، اظهار داشت: باید همه‌ نهادها و سازمان‌های فرهنگی به گونه‌ای عمل کنند که جرائم و تخلفات در جامعه اتفاق نیافتد و اگر اتفاق افتاد آن وقت وظیفه‌ی نیروی انتظامی است که با آنها برخورد کند اما اگر نهادها به وظایف خود عمل نکنند و مفاسد در جامعه زیاد شود، از نیروی انتظامی چه کاری برمی‌آید؟!

حضرت ایت الله صافی گلپایگانی با اشاره به آیهی « والبلد الطیب یخرج نباته باذن ربه و ...» ادامه داد:‌ همانطوری که شهر پاک و پاکیزه محصول پاک می‌دهد ولی شهری که پاکیزه نیست و خبیث و آلوده است محصول ناپاک می‌دهد باید جامعه‌ای بسازیم که در همه‌ی جهات آماده‌ی ترقی و کمال و پذیرش نصایح ناصحین باشد.

وی دین مبین اسلام را دینی کامل دانست و با ذکر این روایت که «کسی که سواره است مقدم بر کسی است که پیاده است» گفت:‌دین اسلام در همه‌ی جهات دستورات کامل و راهنمایی‌های صحیح داده است و هرچه دنیا پیش برود دستورات دینی ما جلوتر و پیش‌تر است و در این دین،‌حقوق همه رعایت شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هرچه بهتر عمل کنیم اسباب خوشنودی حضرت بقیة الله الاعظم (عج) را فراهم کرده‌ایم بیان داشت: نیروی انتظامی، نیرویی است که باید برای حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشد و در جهت برآورده شدن مقاصد و حوائج حضرت در جامعه حرکت کند.

وی  با ابراز رضایت از برگزاری همایش «نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی» توسط فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سزاوار است که نیروی انتظامی استان قم این مرکزیت را نسبت به کل کشور داشته باشد.

در ابتدای این دیدار سردار توکلی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرا در استان قم ارائه نمود. /914/د101/ج
ارسال نظرات