۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۶۹۶۹
مشاور رییس جمهور:

دیپلماسی رسانه‌ای ایران اسلامی توطئه رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور با اشاره به این که در چند روز اقامت رییس جمهور در نیویورک رسانه‌های بسیاری خواستار مصاحبه با دکتر احمدی نژاد بودند، گفت: دیپلماسی رسانه ای ایران اسلامی توطئه رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی را خنثی کرد.
علي اکبر جوانفکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رییس جمهور، امروز در دومین همایش اطلاع رسانی هنرمندانه که از سوی استانداری مازندران در ساری برگزارشد، با اشاره به سفر اخیر هیأت ایرانی به نیویورک به مقایسه اطلاع رسانی در ایران اسلامی و آمریکا پرداخت و گفت: هدف از اطلاع رسانی در کشور تنویرافکار عمومی است؛ اما درآمریکا اطلاع رسانی با هدف غافل کردن صورت می گیرد.

وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جنگ نرم از نظام سلطه جلوتر است و دست پیش دارد، ادامه داد: این موفقیت بدین دلیل است که ایران اسلامی دراطلاع رسانی دقت را به عنوان یک اصل مهم مد نظردارد.

جوانفکر ارائه گزارش های صحیح و شفاف را ازجمله دلایل رعایت صداقت در اطلاع رسانی کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: اما این صداقت درنظام های سلطه وجود ندارد و اطلاع رسانی در آن کشورها با اهداف دیگری دنبال می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در چند روز اقامت رییس جمهور درنیویورک رسانه های بسیار خواستار مصاحبه با دکتر احمدی نژاد بودند، ادامه داد: امسال سال میوه چینی جمهوری اسلامی ایران پس از شش سال حضور سالانه احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان بین الملل بود که یک پیروزی و موفقیت کامل در زمینه های مختلف از جمله مسائل رسانه ای حاصل شد.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا، با بیان این که رییس جمهور با اعلام مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح جهانی در رسانه های آمریکایی، آنها را به چالش کشید، تصریح کرد: این صراحت دکتر احمدی نژاد در بیان مواضع ایران اسلامی موجب عصبانیت و آشفتگی آمریکایی ها شد.

جوانفکر با اشاره به این که رسانه های صهیونیستی و آمریکایی برای القاع دیدگاه های استکباری خود از شیوه‌های خاصی استفاده می کنند، تصریح کرد: آنها می خواهند به شیوه های مختلف این دیدگاه های استکباری خود را به ملت های دنیا تحمیل کنند.

وی با بیان این که دولت آمریکا به حالت انفعال درآمده و از درون در حال چالش است، ادامه داد: اقدام شتاب زده این دولت در قبال هشت نفر از مقامات ایرانی نشان از حاکم بودن وضعیت نامناسب دراین کشور است.

مشاور رییس جمهوردر ادامه سخنان خود دولت نهم و دهم را قانون‌مندترین دولت در سی سال گذشته معرفی کرد و با اشاره به این که برخی از منتقدان دولت احمدی‌نژاد را به قانون‌گریزی متهم می‌کنند، گفت: بالاترین راندمان واگذاری‌ها براساس اصل 44 در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفته است.

جوانفکربا بیان این که برخی اقدامات دولت نهم و دهم نسبت به دولت های گذشته بی سابقه بوده است، اضافه کرد: باید این اقدامات سازنده دولت احمدی نژاد از سوی مدیران دستگاه های اجرایی برای سطوح مختلف جامعه اطلاع رسانی شوند تا مردم در جریان این امور قرار گیرند.

استاندار مازندران  نیز در این همایش با بیان این که باید به اهل قلم کمک کنیم تا فرهنگ قلم زنی در مازندران توسعه پیدا کند، گفتک در همین راستا، راهکارهای حمایتی هم از اصحاب رسانه مازندران باید انجام شود که در این زمینه حلقه های مفقوده ای وجود دارد.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران گفت: باید کمک کنیم تا فضای استان به سوی همدلی و کرامت هدایت شود و بر مهرآفرینی و توسعه محبت اهتمام کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات