۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۷۰۰۲
امام جمعه اردبیل:

دشمنان سناریوی ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی را پیگیری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: درایت مقام معظم رهبری موجب شد تا فتنه تفرقه افکنانه وهابیت خنثی شود، در حالی که دشمنان درصدد دامن زدن به این جریان بودند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزار ش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این استان اظهار داشت: اقدام اخیر یک فتنه‌گر که با حمایت و هدایت وهابیت و به نام یک عالم شیعی در لندن صورت گرفت، اوج حماقت دنیای غرب را نشان داد.

وی خاطر‌نشان کرد: توطئه وهابیت در اهانت به خانواده پیامبر اکرم‌(ص ) که به نام روحانیت و عالم شیعه در بریتانیا صورت گرفت، نشان داد که دشمنان سناریوی تفرقه میان شیعه و سنی را جدی و دقیق پیگیری می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: درایت مقام معظم رهبری سبب شد این فتنه تفرقه افکنانه خنثی شود، در حالی که وهابیت درصدد دامن زدن به این جریان و اختلاف میان مسلمانان بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تأکید بر هوشیاری، بصیرت و رهبری عالمانه حضرت آیت الله خامنه ای گفت: رهبر معظم انقلاب با فتوای خود هر گونه توهین به همسر پبامبر اکرم را حرام دانستند و این فتوا آتش فتنه را در جهان اسلام خاموش کرد.

وی با بیان این‌که آمریکا، انگلیس و صهیونیسم در پشت پرده این توطئه قرار دارند، ادامه داد: دشمنان با استفاده از افراد ضعیف النفس و ساده لوح درصدد ایجاد زمینه هایی برای تفرقه و جنگ میان شیعه و سنی هستند.

امام جمعه اردبیل خاطر‌نشان کرد: تاریخ نشان داده اقدامات توطئه گرانه دشمنان همواره سبب آشنایی مردم جهان با ماهیت واقعی و زیبای تشیع شده است، امروزه مردم دیگر کشورهای اسلامی نیز می دانند که اهل تشیع و علمای شیعی همیشه با برادران اهل سنت در برادری زیسته اند.

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری و بصیرت در مقابله با جنگ نرم دشمنان اظهار داشت: ارکان و اصول سکولاریسم تقدس زدایی و منحصر کردن دین به امور فردی است، با پیروزی انقلاب اسلامی تفکر سکولاریسم در جهان رو به اضمحلال حرکت کرده است.

خطیب جمعه اردبیل حفظ وحدت و یکپارچگی را مهم‌ترین ضرورت امروز جهان اسلام دانست و گفت: حضرت علی‌(ع) نیز به خاطر حفظ وحدت از حق خود گذشت، چنان‌که در کلام مولای متقیان در نهج‌البلاغه حریص بودن آن حضرت را به وحدت مسلمانان مشاهده می‌کنیم.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه اردیبل از دو پزشک فوق تخصص استان اردبیل که در سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) اقدام به ویزیت رایگان بیماران نیازمند در بخش سنی نشین عنبران شهرستان نمین پرداختند، قدردانی کرد./935/پ201/س
ارسال نظرات