۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۷۰۰۳
مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان خبر داد؛

رشد پنجاه درصدی حضور زائران خوزستان در آیین حج تمتع

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خوزستان گفت: امسال زائران حج تمتع در خوزستان پنجاه تا هفتاد درصد نسبت به دو سال گذشته رشد داشته‌اند.
سازمان حج و زيارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد علی دل آرام، مدیر کل سازمان حج و زیارت استان خوزستان، شب گذشته در همایش مناسک حج اهواز، با اشاره به پیشرفت چشمگیر نام نویسی زائران خوزستانی جهت اعزام به حج تمتع ابراز داشت: امسال پنجاه تا هفتاد درصد نسبت به دو سال گذشته پذیرش زائر داشته ایم.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان با اشاره به اعزام روزانه هزار و چهارصد زائر به عتبات عالیات افزود: با توجه به محدودیت های موجود در اعزام زائر به عتبات عالیات، اما با حمایت های مسؤولان استانی، روزانه بالغ بر هزار و چهارصد نفر از 9 استان کشور از مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی همچنین با ارائه آماری در خصوص اعزام زائر به عمره مفرده و سوریه گفت: از استان خوزستان در سال جاری بالغ بر 10675 زائر عمره مفرده در قالب 86 گروه به سرزمین وحی و یازده هزار نفر به سوره عزام شده اند.

دل آرام به تشریح برنامه های این سازمان حج و زیارت استان در سفرهای زیارتی پرداخت و ابراز داشت: برنامه های تلاوت و ختم قرآن، ختم صلوات از برنامه های این سازمان در اماکن مذهبی است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت خوزستان با اشاره به موفقیت های ایران اسلامی در جهان اظهار داشت: تا کنون جایگاه، عزت و قدرتی را که در زمینه های مختلف علمی در جهان کسب کرده ایم به برکت امام راحل و خون شهدای انقلاب اسلامی است؛ از این رو باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.

گفتنی است، در این مراسم که در مصلای اهواز برگزار شد، آیات عظام موسوی جزایری، شفیعی، حیدری و استاندار خوزستان حضور داشتند./945/پ202/س
ارسال نظرات