۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۷۰۱۸
امام جمعه رشت:

صهیونیست ها در مذاکرات سازش به دنبال تثبیت خود هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به شکست برنامه به اصطلاح صلح گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان این که این مذاکرات بیش از سی سال است که برای تشکیل کشوری فلسطینی ادامه دارد، گفت: صهیونیست ها از این مذاکرات تنها به دنبال تثبیت خود در فلسطین است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز درخطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، به شکست برنامه به اصطلاح صلح گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها از این مذاکرات تنها به دنبال تثبیت خود در فلسطین است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ناتو و آمریکا در افغانستان زمین گیر شده‌اند، افزود: تجهیزات نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان به آتش کشیده شده است و امیدواریم با همکاری کشورهای اسلامی آمریکا هر چه سریع‌تر از این کشور خارج شود.

خطیب جمعه رشت همچنین به وضعیت موجود در پاکستان اشاره کرد و با اشاره به این که احتمال کودتا دراین کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است نظامی ها در پاکستان به روی کار آیند.

نماینده ولی فقیه درگیلان در ادامه سخنان خود با گرامی‌داشت فرا رسیدن روز جهانی کودک، با بیان این که روز کودک به عنوان اکرام و رعایت حقوق کودک معرفی می شود، افزود: در آیین تربیتی اسلام بحث اکرام و احسان کودکان و فرزندان بسیار مطرح شده و طرفدار کودک است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که در حال حاضر ما شاهد کانون خانواده روز به روز در غرب از تأثیر‌گذای آن کاسته می شود، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده بیش از پنجاه درصد کودک نامشروع در غرب، تنها نام‌گذاری روزی به نام کودک، مؤثر نخواهد بود.

نماینده مردم گیلان در مجاس خبرگان رهبری با اشاره به این که پاسداشت روز کودک زمانی تحقق می‌یابد که والدین بر پایه تعلیمات اسلامی فرزندان خود را تربیت کنند، خاطرنشان کرد: دامن پدر و مادر نباید آلوده باشد و باید اعتیاد به مواد مخدر و الکل در جامعه از بین برود.

امام جمعه رشت با بیان این که کرامت کودکان باید حفظ شود، رعایت عدالت در بین فرزندان را ضروری دانست و ادامه داد: افزون بر این نامگذاری نام نیک بر فرزندان نیز در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را یکی از نکات اساسی عنوان کرد و با تأکید براین که دین اسلام همواره بر رعایت حجاب تأکید دارد، تصریح کرد: امروز حجاب و عفاف باید سرلوحه امور دختران جامعه اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه رشت با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر پایه عفت و حجاب بنا و با قوت در حال ادامه است، خاطرنشان کرد: امروز حضرت زینب‌(س) به لحاظ تقوا، علم و عفت الگوی زنان و دختران جامعه است و پیروی از شیوه رفتاری ایشان باید رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی ادامه داد: موقعیت و فعالیت نهاد‌های آموزشی نباید جدا از عفت، تقوا و نجابت باشد و مسؤولان نهادها باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

خطیب جمعه رشت در ادامه با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته حج، حضور مسلمانان در این فریضه مهم را حائز اهمیت عنوان کرد./950/پ201/س
ارسال نظرات