۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۷۰۴۰
آیت الله موسوی جزایری:

رعایت مباحث شرعی از سوی کارکنان اوقاف ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وقف صدقه جاریه و انجام وظیفه در اوقاف، مسأله ای سنگین و مهم است که باید با تلاش و پشتکار فراوان به این مقوله اهمیت دهیم.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش موقوفات و اماکن متبرکه خوزستان، روز گذشته در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در این همایش با بیان این که وقف از شؤونات ولی فقیه است، اظهار داشت: در حقیقت اعمال وظیفه در زمینه وقف، اعمال ولی فقیه است؛ از این رو افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند، مسؤولیت بسیار مهم و خطیری دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اهمیت اوقاف تصریح کرد: در انجام فعالیت های اوقاف باید با توکل بر خداوند متعال، افزون بر رعایت مسائل شرعی و موازین دینی، در اجرا کردن آنها عدالت را رعایت کنیم.

امام جمعه اهواز ضمن قدردانی از فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، هدف از انقلاب اسلامی ایران را تحولات اساسی در کشور دانست و اذعان داشت: از ابتدای انقلاب تغییر و تحول در اوقاف و امور خیریه خوزستان مد نظر بوده که متأسفانه انجام نشده است، اما بحمدالله اکنون تحول چشمگیری در خوزستان انجام شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تأکید بر این که در طول تاریخ همواره افرادی به تجاوز و تصرف زمین های وقفی اقدام کرده اند، تصریح کرد: متأسفانه این مسأله در خوزستان نیز سابقه داشته باشد که به یقین با همکاری مسؤولان خواهیم توانست بر متجاوزان به زمین های وقفی چیره شویم.

وی با بیان این که چه توفیقی بالاتر از این که انسان بر مسند ولایت فقیه بنشیند و متصرفات را باز پس گیرد، ابراز داشت: وقف صدقه جاریه و انجام وظیفه در اوقاف، امری سنگین و مهم است که باید با تلاش و پشتکار فراوان به این مسأله اهتمام ورزیم.

حجت الاسلام عبدالرضا حسینی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در این نشست از تفاهم نامه اداره های اوقاف و ثبت خوزستان در خصوص افزایش سهمیه سند شهرستان ها خبر داد و گفت: اداره های اوقاف و ثبت خوزستان کارگروهی جهت برطرف شدن چالش های موجود تشکیل دادند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با ابراز تأسف از این که در کشور تنها 36 درصد موقوفات کشور دارای سند هستند گفت: متأسفانه در خوزستان این آمار دوازده درصد است که دارای وضعیت نگران کننده ای می باشد.

وی با ارائه آماری از اسناد کسب شده اداره اوقاف خوزستان از قبل از انقلاب تا کنون اظهار داشت: در سه سال گذشته 119 سند کسب شده است، در حالی که آمار قبل از انقلاب تا سه سال گذشته 117 سند است./945/پ202/س
ارسال نظرات