۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۷۱۰۶
آیت الله نوری همدانی:

کمال بانوان در نشان دادن اسلام و نظام ولایی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه زهرا (س) کمال زنان را در نشان دادن اسلام ناب و نظام ولایی در تمام ابعاد آن توصیف کرد.
ديدار مشاور رييس جمهور با آيت الله نوري همداني ديدار مشاور رييس جمهور با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با مشاور رییس جمهور در امور بانوان با تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت و گرامیداشت دهه کرامت توجه به معارف اسلامی در همه ابعاد زندگی را مهم خواند و تاکید کرد: دین اسلام هیچ گاه به یک بعد زندگی توجه نمی کند، از این رو توجه به جمیع ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عبادی امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به روایاتی تصریح کرد: انسانی کامل است که به همه ابعاد توجه کند و برای رسیدن به کمال گام بردارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ما باید زمان را درک کرده و توجه کنیم که حضرت فاطه معصومه (س) برای چه هدفی حرکت کرد، این مساله برای ما راهگشا خواهد بود که از این مسیر به تاریخ ائمه اطهار (ع) و پیشوایان دین بنگریم.

این مرجع تقلید در ادامه ضرورت توجه دولت به مردم را متذکر شد و گفت: توجه دولت محترم باید به مردم باشد و برای آنان رفاه، امنیت و ارزانی ایجاد کند.

وی افزود: دولت باید سعی کند همیشه مردم را همراه داشته باشد، تا مردم در صحنه هستند دشمن همیشه مغلوب است و بحمدلله ملت انقلابی ایران تا کنون به بهترین شکل ممکن در صحنه حاضر بوده و رسالت خود را انجام داده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: حکومت های باطل همواره از مردم می ترسند دشمنان نیز همیشه سعی می کنند مردم را از حکومت ها جدا کنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را برجسته خواند و با انتقاد از دیدگاه غرب در خصوص زن تصریح کرد: زن، مظلومی به درازای تاریخ و پهنای گیتی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: الان عظمت زنان به ورزش و حضور ورزشکاران نیست البته اینها با موازین اسلامی خوب است ولی باید توجه داشت کمال زن نشان دادن اسلام ناب و نظام ولایی در تمام ابعاد آن است.

وی با تاکید بر ضرورت الگوگیری بانوان از حضرت فاطمه زهرا (س) و کریمه اهل بیت خاطر نشان کرد: الگوی زنان ما حضرت زهرا و حضرت فاطمه معصومه (س) هستند و زنان باید به این موضوع توجه کنند و در زندگی فردی و اجتماعی خود از این اسوه های تقوا و فضیلت الگو بگیرند./924/پ202/ج

ارسال نظرات