۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۸۷۱۲۸
امام جمعه موقت آبادان:

حضرت معصومه الگویی ارزنده برای بانوان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت آبادان اظهار داشت: حضرت معصومه(س) نمونه و الگویی مناسب برای بانوان مسلمان و آزاده جهان اسلام است.
حضرت معصومه س
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام فیض الله رجبی، امام جمعه موقت آبادان، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در تمامی ابعاد شخصیتی اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای بانوان مسلمان و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت الگو و نمونه است.

وی با اشاره به چکیده‌ای از زندگی پر فراز و نشیب آن بانوی بزرگوار تصریح کرد: حضرت معصومه(س) برای ادای رسالت الهی و دیدار برادر، به سوی قم راهی شد که در بین راه مأموران جنایتکار مأمون عباسی در اراک مانع از ادامه راه شدند.

خطیب جمعه موقت آبادان افزود: کاروان آن حضرت از سوی مأموران عباسی مورد تعرض و کشتار واقع شد و سرانجان آن حضرت با وجود بیماری سختی که به آن مبتلا بودند از سوی تعداد معدودی از کاروان راهی قم شدند و در آن شهر مقدس دار فانی را وداع گفتند.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات درخور توجهی اشاره کردند که نخبه پروری را در رأس امور قرار دادند.

امام جمعه موقت آبادان با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت اضافه کرد: اگر می خواهیم کشوری داشته باشیم که در دنیا عزیز و به دور از ذلت باشد باید به تکنولوژی غنی دست پیدا کرده و از این تکنولوژی کمال بهره را ببریم.

حجت الاسلام رجبی ادامه داد: باید تولید داخلی را افزایش و در کنار آن کالای ارزان تولید کرد تا بتوان مثل کشور چین افزون بر تأمین نیازهای داخلی به وضعیت صادرات نیز بهبود بخشد.

وی در ادامه به کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها می خواهند سوء استفاده کنند اشاره و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح چند گروه در جامعه سبب تشویش اذهان عمومی و نگرانی خانواده ها و اصناف شده اند.

وی بیان داشت: همه ما یک ملت واحد هستیم و در تمامی شرایط سخت و آسان زندگی مان به یک ریسمان متصل باشیم و آن ریسمان ولایت فقیه باشد.

حجت الاسلام رجبی با یادآوری روزهای شیرین پیروزی انقلاب و دوران سخت جنگ تحمیلی اذعان داشت: در تمامی آن روزهای تلخ و شیرین در کنار هم بودیم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد برای همه است پس جای نگرانی و افسردگی نیست.

وی در پایان خطبه های خطاب به مردم ابراز داشت: باید هم چون گذشته باهم متحد و در مسیر ولایت، ائمه معصومین و راه درست حرکت کنیم./945/پ202/س

ارسال نظرات