۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۷۱۲۹
مدیر حوزه علمیه خواهران شهر ری:

بانوان طلبه ابعاد شخصیتی حضرت معصومه را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: اگر طلاب خواهر به صورت کامل حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند می توانند الگوی کاملی برای جامعه باشند.
دهه كرامت
زهرا سادات میر مؤمنی،‌ مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هر کس برای زندگی خود باید الگویی شایسته انتخاب کرده و به سوی شباهت به آن گام بردارد و یکی از دلایل انحراف و سردرگمی جوان‌ها به خصوص برخی دختران اجتماع نداشتن الگوی مناسب است.

وی ابراز داشت: حضرت معصومه بهترین الگو برای همه زنان است و همه دختران به خصوص بانوان طلبه باید رفتار،‌ منش و ساختار شخصیتی آن حضرت را در تمامی عرصه ها الگوی خود قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان کرد: حضرت معصومه پس از دعوت برادر و امام زمانش به سوی امام رضا(ع) مهاجرت کرد و در سفر خود رنج های زیادی کشید.

وی در خصوص آگاهی کامل حضرت معصومه(س) از وضعیت جامعه مسلمانان و اقدامات ایشان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه اسلامی،‌ آن حضرت همچون حضرت زینب(س) در شرایط مختلف به روشنگری و معرفی مأمون، خلیفه جور عباسی پرداخته و مظلومیت امام رضا(ع) را گر‌چه با زیرکی مأمون چنین معلوم نبود، تبلیغ می‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) درباره شخصیت والای حضرت معصومه(س) عنوان کرد: حضرت صادق(ع) فرمودند شخصیتی در شهر قم خواهد آمد که می تواند همه اهل زمین را شفاعت کند.

مومنی به تأثیرگذاری طلاب در اجتماع اشاره کرد و افزود: اگر طلاب خواهر به خوبی فضایل حضرت معصومه(س) را در خود جاری و پیاده کنند می توانند الگوی مناسبی برای اجتماع باشند.

وی به تعداد کم طلاب در مقابل سیل تهاجم فرهنگی بر اجتماع و به خصوص بر جوانان اشاره کرد و گفت: نباید از این تعداد اندک طلاب خواهر به تنهایی انتظار دفع و مهار چنین تهاجمی را داشت و نهاد‌های مختلف باید به کمک این قشر بیایند و طلاب نیز به صورت یک فرمانده و رهبر و منشأ اثر در اجتماع بوده و تأثیر مثبتی در روند رو به رشد رسانی دین‌داری در کشور داشته باشند./956/ت302/س
ارسال نظرات