۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۸۷۱۶۴
دبیر شورای نگهبان:

دشمن لحظه‌ای برای براندازی نظام آرام نمی نشیند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای نگهبان آگاهی بخشی در خصوص فتنه سال گذشته را از مصادیق امر به معروف و نهای از منکر دانست و گفت: ما از جریان فتنه عبور کرده ایم؛ اما این به معنای خاموش شدن آتش فتنه و بی‌کار بودن دشمن نیست.
آيت الله جنتي 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، شب گذشته در جمع شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد، ادارات، کارخانجات، اصناف، اتحادیه ها و مراکز آموزشی، وجود مشکل در جوامع بشری را مسأله‌ای طبیعی و همیشگی دانست و گفت: همه سعی ما باید در راستای کاهش یا از بین بردن مشکلات جامعه استفاده شود.

 

وی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی متعددی در جامعه وجود دارد، گفت: برخی از مشکلات جزیی است؛ اما برخی از این مشکلات جنبه زیربنایی و اساسی دارد و با از بین رفتن آنها بسیاری از مشکلات دیگر هم از بین خواهد رفت.

 

آیت الله جنتی مهم‌ترین مشکل جامعه را ضعف عقیدتی، فکری و اخلاقی در نیروی انسانی دانست و افزود: در معنای کلی این مشکل از کنار گذاشتن قرآن و حلال و حرام های الهی سرچشمه می‌گیرد و اگر این مشکل پا برجا بماند، بر بسیاری از مشکلات دیگر افزوده خواهد شد و اگر رفع شود، بسیاری از مشکلات دیگر کاهش پیدا می کند.

 

وی با بیان این‌که مشکل اساسی نظام ما نیروی انسانی صالح است، تأکید کرد: هر کجا نیروی انسانی صالح حضور داشته است، موفقیت الهی نصیب ما می شود و هر کجا نبود، مشکلات دو چندان شده است.

 

دبیر شورای نگهبان، مسیر حرکت جامعه را در راستای انجام وظیفه اسلامی ترسیم کرد و افزود: اگر این مسیر درست باشد، خدا اجازه نمی دهد که دشمن ما را از پا در آورد و بر ما مسلط شود، اجازه نمی دهد مردم به جان هم بیافتند.

 

وی با بهره گیری از آیات قرآن، ارسال ملائکه، وحشت انداختن در دل دشمن، تصرف در چشم نیروهای خودی و کوچک جلوه دادن دشمن را از نمونه‌های نصرت‌ الهی در یاری دوستان خود عنوان کرد و ادامه داد: کسی که خدا را دارد از دشمن ترسی ندارد چرا که می داند دشمن در مقابل خدا توان مقابله ندارد.

 

آیت الله جنتی اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که هر کجا مسلمانان جانانه ایستاده اند و در مقابل دشمن مقاومت داشته اند، نصرت الهی نیز یار آنها شده و پیروزی را رقم زده اند.

 

وی دنیا‌گرایی برخی از مسؤولان را از دیگر مشکلات اساسی جامعه امروز دانست و ابراز داشت: فکر زر و زیور دنیا سبب شد برخی از مسؤولان به فکر دنیا پرستی افتاده و از طریق حلال و اگر نشد با توجیهات شرعی از طریق مال شبهه ناک و حتی حرام اقدام به جمع آوری دنیا کنند

 

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تعداد چنین افرادی اندک است، افزود: مردم وقتی متوجه چنین اعمالی شوند، می گویند چرا ما به فکر دنیای خودنباشیم و از هر طرفی می خواهند دنیای خود را تأمین کنند.

 

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی با گمان این‌که می خواهند به نظام اسلامی کمک کنند در زمان انتخابات ها با توجهیات شرعی در صدد جذب هر پولی برای تصاحب کرسی های مجلس بر می آیند و برای رسیدن به هدف مقدس خود از راهی که خدا به آن رضایت ندارد، اقدام می کنند.

 

آیت الله جنتی ادامه داد: برخی از همین الان به فکر دو سه سال آینده هستند و اشغال پست هایی را در سر می پروانند که هچ توجیه شرعی ندارد و قطعا نمی توان نام مومن را بر آنها نهاد چرا که برای رسیدن به هدف خود هر وسیله ای را توجیه می کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بی بند و باری در جامعه گفت: انسان نمی داند کسانی که در سال‌های گذشته با آوردن برخی آزادی ها، این بی بند و باری‌ها را باب کردند را چگونه لعن کند.

 

وی با بیان این‌که این آتش طی سالیان گذشته در جامعه ما رو به گسترش بوده است، بیان داشت: مساله بی بند و باری هم یکی از مشکلات اساسی جامعه است که از مشکل اقتصادی بدتر است ولی باید بدانیم مشکل اصلی آن است که به فکر جامعه سالم باشیم.

 

آیت الله جنتی با برشمردن مشکلات کشور در زمینه های تولید، ورود بی رویه کالاهای چینی در کشور، رکود اقتصادی و مشکلات شغلی جوانان، گفت: این‌که جوان ما از خانه تا دانشگاه چشمش پاک بماند نیز باید در ردیف مشکلات اساسی ما قرار بگیرد چرا که اگر چشم آلوده شد، دل نیز آلوده می شود و پاکی از وجود انسان رخت بر می بندد.

 

وی بزرگ‌ترین معروف را اسلام، ولایت فقه و نظام اسلامی دانست و افزود: امر به معروف می خواهد با بد حجابی، حیف و میل، فساد، اسراف، اختلاس، وطن فروشی، اختلاف، فتنه و فتنه‌‌گری و تضعیف نظام اسلامی را بگیرد.

 

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که فتنه سال گذشته سبب شد بسیاری از افرادی که عقلشان در چشم و گوششان است را به اشتباه بیاندازد، ابراز داشت: در این فتنه همانند جنگ احزاب، از سازمان مجاهدین تا مشارکتی ها، دوم خردادی ها، کمونیست ها و منافقین و دیگر گروه‌ها با هدف مشترک مقابله با نظام اسلامی وارد میدان شدند و سران فتنه هم به صراحت گفتند هر کس در این مسیر با ما همراه است را قبول می کنیم.

 

آیت الله جنتی به نقش رهبر انقلاب در کنترل آشوب ها و فتنه های پس از انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در جایی که دشمن گمان می کرد فاتحه نظام اسلامی خوانده شده و کار را تمام کرده است، با تدبیر، لحظه شناسی، روشنگری، بصیرت بخشی و موضع گیری های به موقع حوادث را به گونه ای کنترل کردند که اگر در کشور دیگری این مسایل بود حتما به حکومت نظامی کشیده می شد.

 

وی با بیان این که آتش فتنه به صورت کلی خاموش نشده است، اظهار داشت: ما از جریان فتنه عبور کرده ایم؛ اما این به معنای بی کار بودن دشمن نیست.

 

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: نقش الهی رهبر انقلاب و حضور بسیجیان مردمی نگذاشت خون شهدا پایمال شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت طبقه‌بندی منکرات و معروف‌ها در جامعه‌ خاطر‌نشان کرد: نباید برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر دچار گناه شویم و با متوسل شدن به هر حرامی، یا حتی مسال شبهه ناک نمی توان قصد خیر داشت.

 

آیت الله جنتی معطل کردن مردم در ادارات را از مصادیق منکر عنوان کرد و بیان داشت: اطاله دادرسی ها از دیگر مصادیقی است که قوه قضاییه برای حل آن باید چاره اندیشی کند.

 

وی تذکر لسانی را عامل فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و اضافه کرد: برخی از خدا نمی ترسند ولی از افکار عمومی می ترسند و از همین رو باید با تذکر لسانی و مطالبه به آنها فهماند که خواست عمومی جامعه حجاب و سلامت احتماعی است./965/پ201/س

ارسال نظرات