۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۷۱۹۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در 15 شهر مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مازندران در 15 شهرستان استان مازندران برگزار می شود.
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت  الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم مازندران افزود: در سال همت مضاعف و کار مضاعف 15 شهرستان میزبان در سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مازندران است.

وی گفت: انس با قرآن کریم در زمان حاضر با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز در حال افزایش است و در عصری که تمام قدرتهای استکباری با همه قوا به مبارزه با ارزش های معنوی پرداخته اند و بی بند و باری و فحشا برای جوانان اشاعه می کنند اگر این جوانان به مفاهیم و علوم قرآنی امری مبارک و از عنایات خداوند است.

مدیر کل اوقاف مازندران از موثرترین راه های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی را عرصه رقابت ها ذکر کرد و افزود: در استان مازندران امسال 15 شهرستان و به میزبانی اوقاف سی و سومین مرحله این مسابقات برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: این مسابقات در رشته های حفظ دو، پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل و قرائت و ترتیل و مفاهیم در مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال ویژه برادران و خواهران در آینده برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به زمان ثبت نام این دوره از مسابقات گفت: علاقه مندان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان برادر و خواهر می توانند از 17 تا 30 مهرماه دهه کرامت به ادارات اوقاف مراجعه و در سری مسابقات نام نویسی کنند.

حجت الاسلام سهرابی رشد و تعالی معرفت قرآنی و مذهبی جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری این مسابقات دانست و افزود: بالا بردن سطح فنی قرائت و حفظ قرآن، توسعه و گسترش فرهنگ حفظ قرآن، فضای مناسب برای رقابت سازنده و سالم در بین جوانان و نوجوانان و فراهم آوردن فضا و محیط لازم بریایه رشد و ترقی و رقابت سالم از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

گفتنی است، این مسابقات در شهرهای بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، بابل، بند پی، بابلسر، محمود آباد، لاریجان، آمل، نور، نوشهر، بلده، تنکابن و رامسر برگزار می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات