۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۸۷۲۱۹

برگزاری جشن دهه کرامت در حوزه علمیه نرجس مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) مشهد در مراسم جشن دهه کرامت گفت: حضرت معصومه (س) که خود پرورش یافته مکتب ائمه طاهرین(ع) و یادگار صاحبان آیه تطهیر است نمونه عالی از طهارت وپاکی است.
حرم حضرت معصومه (س)
به گزارش خبرگزاری رسا، حوزه علمیه خواهران نرجس(س) مشهد به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت اقدام به برگزاری مراسم جشن با حضور طلاب و استادان این مرکز علمی کرده است.
 
خانم شایسته خوی  در این مراسم با اشاره به فضایل و مناقب حضرت معصومه‌(ع) بیان داشت: دربحث شرافت خانوادگی حضرت باید گفت از عالی ترین فضایل ایشان انتساب به بیت وحی ورسالت و امامت بوده و این امر خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی و روحانی آن بزرگوار است که زندگی در کنار امامان معصوم و بهره مند بودن از تعالیم عالیه آن رهبران راه نور و سعادت خود عامل اساسی در تعالی روح و تکامل درجات علمی و عملی آن حضرت بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس(س) مشهد در ادامه افزود: یکی از عالی ترین نمونه های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌(ع) است که عبادت و شب زنده‌داری هفده روزه ایشان در واپسین روزهای عمر شریفش گوشه ای از یک عمر عبودیت وخضوع آن حضرت در برابر ذات پاک الهی است و بیت النور (حجره ای که ایشان در آن هفده روز در آن عبادت می کردند) معبد به یادگار مانده از آن صفیه الله گواه آن است. یکی از والاترین عناوین ایشان محدثه بودنشان است که بزرگان علم حدیث بدون هیچ درنگی روایات و احادیث رسیده از آن حضرت را قبول دارند.

وی ابراز داشت: حضرت معصومه (س) که خود پرورش یافته مکتب ائمه طاهرین(ع) و یادگار صاحبان آیه تطهیر است نمونه عالی از طهارت وپاکی است به حدی که خاص وعام اورا به معصومه لقب داده اند و در عبادت و بندگی به مقامی رسیده اند که مظهر اراده حق و واسطه فیض الهی گردیده‌اند و این جز ثمره عبودیت و اطاعت کامل از ذات اقدس الهی نیست.

شایسته خوی در پایان در خصوص مقام شفاعت حضرت گفت: شکی نیست که داشتن حق شفاعت و رسیدن به این مقام عظیم شایستگی لازم را می طلبد چرا که خداوند شفاعت کسانی را می پذیرد که مأذون و مجاز از طرف او باشند و به مرتبه عالی از قرب الهی و بندگی خالصانه پروردگار رسیده باشند، از این رو از کسانی که شفیعه بودنش در روایات و آثار دینی تصریح شده فاطمه معصومه‌(ع) است تا جایی که امام صادق (ع) در مورد ایشان می فرمایند‌«به شفاعت او شیعیانم وارد بهشت خواهند شد» و این خود نشان دهنده شأن و مقام بسیار عظیم آن شفیعه روز جزا است.

گفتنی است، برنامه‌های همچون مداحی، پخش کلیپ رضوی، اجرای نمایشنامه، اجرای تواشیح به زبان پاکستانی، برگزاری دو مسابقه کتابخوانی و تقدیر از فعالان فرهنگی از برنامه‌های دهه کرامت در این مدرسه علمیه است‌./918/د102/س
ارسال نظرات